|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۳۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
«سال‌هاست در تمامی رده‌های سنی کشتی گرفتم و مدال برنز المپیک، 5 مدال جهانی و 3 مدال آسیایی در کارنامه‌ام دارم اما هنوز صاحب یک واحد آپارتمان 50 متری هم نیستم. هزینه‌های ورزش ما بالاست و متاسفانه درآمد جالب توجهی نداریم که بتوانیم با آن آینده‌مان را تامین کنیم.»
ملی‌پوش کشتی آزاد گفت: مدال طلا تشتک نیست که روی زمین ریخته باشد و آن را جمع کنیم.

حسن رحیمی در خصوص اردوهای تیم ملی کشتی آزاد به آنا گفت: «هر کشتی‌‌گیری که از رقابت‌های المپیک یا جهانی به کشور برمی‌گردد دوست دارد تا مدتی به استراحت بپردازد و این موضوع باعث می‌شود که از لحاظ بدنی افت کند. آن وقت برای مسابقات بعدی که خود را آماده می‌کند باید فشار زیادی را متحمل شود تا با قدرت بتواند برای مدال‌آوری تلاش کند و بارها پیش آمده که مصدومیت‌های زیادی سراغ کشتی‌گیران آمده است.»



وی افزود: «با مدیریت خوب آقای خادم در فدراسیون کشتی بچه‌های المپیکی به صورت نیمه متمرکز در کنار تیم‌های ملی در اردوها حضور دارند. این حضور باعث می‌شود تا بچه‌ها دور هم باشند و تمرینات خیلی سبکی را دنبال کنند که یک مرحله بالاتر از ریکاوری است. در چنین وضعیتی چند حسن نصیب کشتی ایران می‌شود. اول اینکه بدن المپیکی‌ها افت نمی‌کند و در شرایط مسابقه می‌ماند. دوم با تجربه‌تر شدن کشتی‌گیران جوان تر است. نکته سوم مسائل روحی و روانی است که کاملا به سود ملی‌پوشان است و مورد آخر هم شناخت کافی سرمربی تیم ملی از وضعیت نفرات حاضر در هر وزن است.»

او ادامه داد: «حضور در اردوها باعث می‌شود که ما حرفه‌ای ورزش کنیم و حداقل نگران این نباشیم که زندگی حرفه‌ای نداریم. خود من هزار تا مشکل دارم اما وقتی در اردوهای تیم ملی هستم مشکلاتم را فراموش می‌کنم. در حقیقت با آمدن به اردوهای تیم ملی از مشکلات زندگی فرار می‌کنم و ذهنم درگیر کمبودهای مالی‌ام نیست.»

دارنده برنز المپیک ریو با اشاره به مشکلات مالی خود تصریح کرد: «ورزشکاران مدال‌آور المپیکی در تمامی کشورها مشکل مالی ندارند. ما 3 ماه است از المپیک آمده‌ایم و فقط وعده وعید شنیده‌ایم. خوب است که فقط 8 نفر در ریو مدال گرفتند. اگر بیشتر بودیم مسئولان می‌خواستند چکار کنند. ادعا زیاد است اما عرضه ساپورت 8 مدال‌آور المپیکی را من نمی بینم. ارگان‌های مختلف برای ما جشن گرفته‌اند و نهایتا بین 2 تا 5 سکه داده‌اند. اتفاق دیگری نیفتاده است.»

رحیمی در واکنش به اینکه اعلام شده شرکت مدیران خودرو به مدال‌آوران المپیکی خودرو تحویل داده، عنوان کرد: «ما را دعوت کردند تا با اتومبیل‌های شاسی بلندشان عکس بگیریم و تبلیغ مناسبی را برای خودشان آماده کنند. بعد به ما که برنز گرفتیم حواله ام‌وی‌ام 110 دادند و به طلایی‌ها یک مدل بالاتر دادند. هنوز که خبری از تحویل خودروها نیست و فقط مدیران خودرو با اسم ما نهایت استفاده رو برده و در حال فروش خودروهایش به خلق‌الله است. خوبه دیگه این شرکت چینی با 30 میلیون تومان کاسبی خود را رونق دادند.»

ملی پوش آزادکار تیم ملی خاطرنشان کرد: «دیروز به کمیل قاسمی گفتم تو خودرویت را تحویل گرفتی. خندید و گفت از کدام خودرو حرف می‌زنی؟ اگر تو گرفتی من هم می‌گیرم. جالب اینجاست که با چنین حمایت‌هایی انتظار مدال طلا را دارند. مگر مدال طلا گرفتن تشتک است که روی زمین ریخته باشند و ما آن را برداریم.»

او یادآور شد: «سال‌هاست در تمامی رده‌های سنی کشتی گرفتم و مدال برنز المپیک، 5 مدال جهانی و 3 مدال آسیایی در کارنامه‌ام دارم اما هنوز صاحب یک واحد آپارتمان 50 متری هم نیستم. هزینه‌های ورزش ما بالاست و متاسفانه درآمد جالب توجهی نداریم که بتوانیم با آن آینده‌مان را تامین کنیم.»

رحیمی در پایان در مورد مسابقاتی که پیش رو دارد، بیان کرد: «در رقابت‌های لیگ جهانی کشتی برای بیمه رازی کشتی خواهم گرفت. با وجود اینکه خیلی آماده نیستم ولی به دلیل آنکه به پول نیاز دارم در لیگ شرکت می‌کنم. بعد از آن در جام‌جهانی اصفهان حضور پیدا خواهم کرد تا رقبایم را به خوبی ارزیابی کنم و سپس استارت اصلی برای حضور در مسابقات جهانی فرانسه را خواهم زد.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین