|
|
امروز: شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۹
کد خبر: ۱۳۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
با توجه به خشکسالی‌های اخیر، برخی نظریه داده‌اند که تَرک‌ها مربوط به این موضوع است. اما با توجه به اینکه پایه‌های پل در محل عبور آب قرار دارد و جریان آب چند وقت یک‌بار باز می‌شود، رطوبت پایه‌های پل حفظ شده است و مشکلی وجود ندارد.
فریدون الهیاری گفت: همه تَرَک‌های سی‌وسه پل مورد پایش قرار گرفته‌اند، برخی درزها نیز در این پل وجود دارد که با انبساط و انقباض به وجود می‌آید.

 رئیس میراث فرهنگی استان اصفهان صبح امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با مجری برنامه تلویزیونی «فرمول یک» درباره ماجرای تَرک خوردن سی‌وسه پل توضیحاتی ارائه کرد.

فریدون الهیاری در این‌باره گفت: تَرک‌های سی‌وسه پل مربوط به قبل است و همه این تَرک‌ها مورد پایش قرار گرفته‌اند. برخی درزها نیز در سی‌وسه پل وجود دارد که با انبساط و انقباض به وجود می‌آید.

وی افزود: تَرک‌های غیرفعال در بدنه پل به صورت مرتب پایش می‌شود و وضعیت ترک‌های فعال را نیز به جد پیگیری می‌کنیم.

رییس میراث فرهنگی اصفهان تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، برخی نظریه داده‌اند که تَرک‌ها مربوط به این موضوع است. اما با توجه به اینکه پایه‌های پل در محل عبور آب قرار دارد و جریان آب چند وقت یک‌بار باز می‌شود، رطوبت پایه‌های پل حفظ شده است و مشکلی وجود ندارد.

خط مترو 35 متر با پل فاصله دارد

«الهیاری» همچنین درباره اینکه آیا احداث مترو باعث آسیب به سی و سه پل شده است، گفت: مترو از زیر سی و سه پل عبور نکرده، بلکه ۳۵ تا ۴۰ متر با پل فاصله دارد. البته برخی می‌گویند وقتی مترو فعال شود به بناهای تاریخی آسیب وارد می‌شود.

وی در پایان اعلام کرد: بنده پس از مراحل ساخت مترو، به میراث فرهنگی اصفهان آمدم، اما پیگیری‌ها و ارتباطات لازم با سازمان مترو در این‌باره برقرار است و ما مراقب هستیم نحوه ساخت مترو به گونه‌ای نباشد که برای بناهای تاریخی اصفهان مشکل ایجاد کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین