|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
»
کد خبر: ۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱
همزمان با ادامه خشونت ها در مصر و ناآرامی در لیبی که موجب نگرانی در مورد اختلال در عرضه شد، قیمت نفت روز جمعه برای ششمین جلسه متوالی افزایش یافت و به بالای ۱۱۰ دلار در هر بشکه رسید.
تدبیر و امیدبه نقل از رویترز، همزمان با ادامه خشونت ها در مصر و ناآرامی در لیبی که موجب نگرانی در مورد اختلال در عرضه شد، قیمت نفت روز جمعه در هر دو سوی اقیانوس اطلس برای ششمین جلسه متوالی افزایش یافت و قیمت نفت برنت بالاترین درصد رشد قیمت در شش هفته اخیر را به ثبت رساند.
قیمت نفت برنت در ساعات پایانی دیروز پس از کاهش قیمت در ساعات اولیه روز جمعه افزایش یافت. به گفته دلالان، معاملات دیروز بسیار متلاطم بود و تجار برای کسب سود، پیش از اتمام هفته قراردادهای خود را فروختند.
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر در پایان معاملات روز جمعه با 80 سنت افزایش به 110 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت در هفته گذشته 2 درصد افزایش یافت که بیشترین درصد رشد هفتگی از هفته منتهی به 5 جولای تاکنون بود.
به گفته تحلیلگران، ناآرامی ها در مصر و لیبی موجب رشد قیمت ها شده است. هرچند مصر تولید کننده مهمی در بازار نفت محسوب نمی شود، اما سرمایه گذاران نگران اند که ناآرامی ها و تنشهای داخلی در مصر، به کشورهای خاورمیانه که بیش از یک سوم نفت جهان را تولید می کنند، نیز سرایت کند.
منابع آگاه در بخش کشتیرانی گفتند، سوئز و بنادر مصر به صورت عادی به فعالیت خود ادامه می دهند، اما نگرانی ها از تاثیرگذاری تحولات مصر بر امنیت ترانزیت نفت از کانال سوئز همچنان ادامه دارد.
هزاران نفر از طرفداران محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر روز جمعه در شهرهای مختلف این کشور دست به تظاهرات زدند و حمله نیروهای امنیتی به اعضای اخوان المسلمین و کشتار معترضان را محکوم کردند. دست کم 100 تن در تظاهرات روز جمعه در قاهره کشته شدند.
همچنین خشونت ها و اعتصابات در لیبی نیز موجب فلج شدن تولید و صادرات نفت این کشور شده و میزان صادرات نفت لیبی را به پایین ترین میزان از زمان جنگ داخلی سال 2011 رسانده است.
انفجار یک بمب در مسیر انتقال نفت عراق به ترکیه در روز جمعه نیز انتقال نفت ازطریق این خط لوله را مختل کرد. تعمیر این خط لوله 48 ساعت زمان خواهد برد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین