|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۱۳۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
معمولا نخست‌وزیر در کره‌جنوبی به دست رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود اما اقدام پارک گئون-های پس از آن انجام می‌شود که قانونگذاران اپوزیسیون از او خواستند تا به دلیل رسوایی‌ای که به وجود آورده خودش را از امور داخلی دور نگه دارد.
رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) گفت به پارلمان اجازه می‌دهد تا برای او نخست‌وزیر انتخاب کند. این مهمترین سازش سیاسی در واکنش به افزایش خشم مردمی نسبت به رسوایی سیاسی پارک گئون-های است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛هنوز ۱۵ ماه از دوران ریاست جمهوری پارک گئون-های باقی است اما اعتراضات هزاران نفری و تحقیقات درباره دوست مرموز او که به سوءاستفاده از قدرت متهم است، به شدت در کاهش محبوبیتش تاثیر داشتند.   

تصمیم رهبر سئول که پس از دیدار با رئیس مجلس ملی کره جنوبی اعلام شد، به این معناست که نامزد لیبرالی که او هفته گذشته برای پست نخست‌وزیری معرفی کرد تا خشم عمومی را کاهش دهد، احتمالا جایگزین می‌شود. اما اپوزیسیون و قانونگذاران حزب حاکم در ابتدا باید روی فرد خاصی توافق کنند.

معمولا نخست‌وزیر در کره‌جنوبی به دست رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود اما اقدام پارک گئون-های پس از آن انجام می‌شود که قانونگذاران اپوزیسیون از او خواستند تا به دلیل رسوایی‌ای که به وجود آورده خودش را از امور داخلی دور نگه دارد.

جرقه رسوایی سیاسی و فسادی که گریبانگیر دولت کره‌جنوبی شده است، به دنبال مطرح شدن اتهام‌هایی علیه رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی مبنی بر سوءاستفاده یکی از دوستان نزدیکش از فرصت و امکانات دولتی زده شد. پارک گئون – های در سخنانش گفت که تمام رسوایی مربوط به دوستش چویی سون-سیل تماما تقصیر خودش بوده است.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چویی سون – سیل ۶۰ ساله متهم شده است که به پشتوانه دوستی با رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی میلیون‌ها دلار از شرکت‌ها کمک مالی دریافت کرده است.

میزان محبوبیت مردمی پارک گئون های در روزهای گذشته به پنج درصد کاهش یافت که کمترین میزان در میان روسای جمهوری کره‌جنوبی محسوب می‌شود. با این حال،‌ بیشتر روسای جمهوری کره‌جنوبی با رسوایی‌های فساد مواجه بوده‌اند؛ یکی از آنها خودکشی کرد و دو تن دیگر زندانی شدند. پارک گئون-های با درخواست‌های متعددی برای کناره‌گیری از قدرت مواجه است.

هزاران تن از مردم کره‌جنوبی اوایل هفته علیه رئیس‌جمهوری به دردسر افتاده کشورشان تظاهرات کردند و خواستار استعفای او پس از رسوایی فساد فلج‌کننده اخیر شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین