|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۳۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
همچنین پیشمرگ‌ها که روز دوشنبه شهر استراتژیک بعشیقه را به طور کامل آزاد کردند، می‌گویند تعدادی از تروریست‌های داعش را به اسارت گرفته و تعداد زیادی از آن‌ها را از پای درآورده‌اند.
نیروهای عراقی در جریان آزادی شهر حمام العلیل در جنوب موصل به یک گور دسته جمعی حاوی 100 جسد سر بریده شده در دانشکده کشاورزی دست یافتند.

 به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، عبدالامیر رشید، فرمانده عملیات آزادسازی موصل اعلام کرد: نیروهای عراقی که روز دوشنبه شهر حمام العلیل در جنوب موصل را آزاد کرده‌اند به 100 جسد سر بریده در دانشکده کشاورزی دست یافتند. بعدا تیم متخصصی برای مشخص شدن جزئیات این جنایت شنیع به حمام العلیل اعزام می‌شود.

از سوی دیگر لیز گراندی، هماهنگ کننده کمک‌های انسانی سازمان ملل از کشته شدن غیرنظامیان طی عملیات موصل در جریان تیراندازی، انفجار بمب و مین و عضوگیری اجباری کودکان یا استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی ابراز نگرانی کرد.

داعش از غیرنظامیان در موصل به عنوان سپر انسانی استفاده و به دلیل از دست دادن نیروهایش کودکان را مجبور به شرکت در جنگ می‌کند.

همچنین پیشمرگ‌ها که روز دوشنبه شهر استراتژیک بعشیقه را به طور کامل آزاد کردند، می‌گویند تعدادی از تروریست‌های داعش را به اسارت گرفته و تعداد زیادی از آن‌ها را از پای درآورده‌اند.

پیشمرگ‌ها و حشد شعبی به عنوان نیروهای کمکی ارتش عراق عملیات در اطراف موصل را انجام می‌دهند و ارتش وارد شهر شده است. ارتش عراق از محورهای شرقی و شمالی به کندی مشغول پیشروی در  موصل است و قرار است امروز عملیاتی را با هدف سیطره بر حومه جنوبی این شهر انجام دهد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرده که بالگردهای آپاچی در عملیات پشتیبای هوایی از نیروهای عراقی در عملیات موصل شرکت می‌کنند.

پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که این بالگردها به نیروهای عراقی در منهدم کردن خودروهای بمب‌گذاری شده کمک می‌کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین