|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۳۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
چهار ایستگاه باقیمانده خط سه به ترتیب حسین آباد، میدان هروی، محلاتی و میدان ارتش تا پایان امسال به طور متوسط در هر ماه یک ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید.
ایستگاه مترو شهید صیاد شیرازی از خط سه قطار شهری پایتخت به عنوان یکصد و چهارمین ایستگاه مترو تهران روز دوشنبه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری افتتاح شد.

ایستگاه مترو شهید صیاد شیرازی با زیربنای 16 هزار مترمربع دارای 16 دستگاه پله برقی است.

این ایستگاه در ضلع جنوب به شمال بزرگراه شهید صیاد شیرازی تقاطع مسیر باختر احداث شده است .

در مراحل ساخت ایستگاه شهید صیاد شیرازی، 88 هزار مترمکعب خاکبرداری شده و پنج هزار تن میلگرد، 41 هزار مترمکعب بتن و 31 هزار مترمربع قالب بندی بکار رفته است.

ایستگاه متروی شهید صیاد شیرازی نوزدهمین ایستگاه مترو خط سه است.

همچنین همزمان با افتتاح این ایستگاه، پایانه تاکسیرانی نیز در جنب آن به بهره برداری رسید.
خط سه مترو تهران به طول 37 کیلومتر با 24 ایستگاه بزرگترین و طولانی ترین خط مترو در خاورمیانه است که جنوب غربی پایتخت را به شمال شرق وصل می کند.

این خط از ایستگاه شهرک قائم در شمال شرق تهران آغاز می شود و تا ایستگاه آزادگان در جنوب غرب ادامه دارد.

سرفاصله حرکت قطارها در خط سه مترو تا زمان بهره برداری کامل از این خط، 15 دقیقه است.

چهار ایستگاه باقیمانده خط سه به ترتیب حسین آباد، میدان هروی، محلاتی و میدان ارتش تا پایان امسال به طور متوسط در هر ماه یک ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید.

عملیات احداث خط سه متروی تهران از سال 1386 در جنوب غرب تهران آغاز شده است که بخش اول آن در قسمت مرکزی و حد فاصل ایستگاه شهید بهشتی و ایستگاه ولیعصر در آذرماه 1391 و بخش دوم آن از ایستگاه ولیعصر تا آزادگان در اردیبهشت ماه 1393 به بهره برداری رسید.
همچنین در 31 شهریورماه 1394 نیمه شمالی خط از ایستگاه شهید بهشتی تا انتهای شمالی خط یعنی ایستگاه قائم افتتاح شد.

توسعه این خط به سمت شمال شرقی و جنوب غربی در حال انجام است در بخش توسعه شمال شرقی، این خط از ایستگاه شهید بهشتی به سمت شرق خیابان شهید بهشتی امتداد مسیر داده و در محل میدان گلبرگ به سمت شمال متمال می شود و با عبور از زیر بزرگراه صیاد شیرازی به میدان نوبنیاد می رسد و پس از آن به دو شاخه تقسیم می شود.

شاخه اول به سمت اقدسیه و شهر قائم ادامه یافته و در نهایت به میدان قائم می رسد و شاخه دوم در طول خیابان نیاوران ادامه یافته و پس از عبور از جنوب پارک نیاوران به ابتدای خیابان شهید باهنر می رسد.

در بخش توسعه جنوب و جنوب غربی این خط از ایستگاه آزادگان به سمت اسلامشهر امتداد مسیر داده و در نهایت به شهر جدید پرند می رسد خط سه مترو در ایستگاه شهید بهشتی با خط یک، در ایستگاه میدان ولیعصر (دردست ساختمان) با خط در حال احداث شش، در ایستگاه تئاتر شهر ولیعصر با خط چهار تقاطع دارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین