|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۳۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
در طول تاریخ شاهد جنگ‌های مذهبی بین ادیان مثل جنگ‌های صلیبی و یا جنگ‌هایی که بین شیعیان و سنی‌ها به راه افتاده هستیم. این‌گونه شد که در تاریخ آمده عیسی مسیح را به نام دین به صلیب کشیدند.
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: دین ظرفیت نجات‌بخشی برای بشریت دارد اما متأسفانه قرائت و درک نادرست از آن سبب شده است که گاهی این مفهوم وارونه جلوه کند.

 حجت‌الاسلام علی یونسی عصر یکشنبه (16 آبان‌ماه) در افتتاحیه چهارمین مجمع اسلامی - مسیحی با بیان اینکه مشکل ادیان، دین علیه دین است اظهار کرد: متأسفانه شاهد این امر هستیم که اکنون مسیحیت علیه مسیحیت، اسلام علیه اسلام و یهود علیه یهود می‌جنگند و امروز جنگ بین ادیان است. این‌گونه جریان‌های ضددینی تهدیدی برای بشریت می‌شود و به نوعی دین که مایه آرامش انسان است سبب تهدید می‌شود.

وی گفت: در طول تاریخ شاهد جنگ‌های مذهبی بین ادیان مثل جنگ‌های صلیبی و یا جنگ‌هایی که بین شیعیان و سنی‌ها به راه افتاده هستیم. این‌گونه شد که در تاریخ آمده عیسی مسیح را به نام دین به صلیب کشیدند. دین ظرفیت نجات‌بخشی دارد اما متأسفانه در حاشیه دین این گونه مسائل مطرح می‌شود که شاید بتوان گفت دینی که مایه آرامش است ظرفیت این را دارد که امنیت بشر را به خطر بیندازد چرا که قرائت و درک از دین بسیار مهم است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: ما باید فهم صحیحی از دین داشته باشیم و باید به آنچه که باید در کلام، فلسفه و شریعت دین و فقه است که به نام اسلام و مسیحیت در جریان است توجه داشته باشیم و بیندیشیم و بدانیم که هدف چیست و مقدمه کدام است. هدف تمام پیامبران و اسلام و مسیحیت باید برای جوامع امروزی باز شود. ما باید استراتژی اصول و هدف را در دین درک کنیم تا بتوانیم درست راه برویم و اشتباه نکنیم. هدف اصلی اسلام و تمام ادیان آسمانی اخلاق بوده است. اگر این هدف مشخص شود هرچه ضداخلاق و ضددین است از بین می‌رود.

یونسی گفت: اگر اخلاق مطرح شود دیگر گروه‌های افراطی نمی‌توانند به نام فقه و شریعت حرکت کنند. دین هدف عالی دارد و آن اخلاق است. اگر اخلاق ملاک باشد جنگ‌ها و تجاوزها از بین می‌رود. اگر از دین این استنباط را داشته باشیم به هم نزدیک می‌شویم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین