|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
گروهک تروریستی «تجمع فاستقم کما امرت» به دلیل ترس از فروپاشی به گروهک «احرار الشام» پیوست.
 گروهک تروریستی «تجمع فاستقم کما امرت» به دلیل ترس از فروپاشی به گروهک «احرار الشام» پیوست.

گروهک «تجمع فاستقم کما امرت» وابسته به ارتش آزاد سوریه در حلب در پی درگیری شدید دو روزه با «جبهه النصره» و همپیمانان آن از گروهک «نور الدین الزنکی» و کتائب «ابو عماره»، با گروهک «احرار الشام» بیعت کرد.

درگیری بین گروهک «تجمع فاستم کما امرت» و دیگر گروه های تروریستی نامبرده پس از متهم شدن تجمع به دست داشتن در تلاش برای ترور فرمانده کل کتائب «ابو عماره» که حدود یک سال قبل دو پای خود را به انفجار انتحاری از دست داد، صورت گرفت.

به گزارش شبکه خبری روسیاالیوم، این بیعت به دلیل ترس از خطر «فرو پاشی» ارتش آزاد که آمریکا و غرب آن را «معارضان میانه» می‎خوانند، انجام گرفت.

بر اساس این گزارش، در این درگیری‎ها تعدادی از فرماندهان «تجمع فاستقم کما امرت» بازداشت و مواضع آن در حلب شرقی محاصره شدند و همین مساله باعث شد تا این گروهک به «احرار الشام» بپیوندد و بدین ترتیب از تجهیزات و مهمات باقی بمانده حفاظت کند.

گروهک «تجمع فاستقم کما امرت» یکی از مهمترین گروه های باقی مانده زیر پرچم «ارتش آزاد» است و با وجود پیوستن تجمع به احرار الشام، ارتش آزاد تعداد زیادی از گروهک های زیر مجموعه در شمال حلب را از دست داده است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین