|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
رئیس فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران در ادامه، خوزستان را به لحاظ قدمت، استعداد و پرورش ورزش قهرمانی، خانه وزنه برداری ایران توصیف کرد و گفت: این ورزش پر طرفدار به حمایت همه جانبه نیاز دارد تا به نقطه اوج برسد.
رئیس فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران از توزیع نامتوازن و ناعادلانه بودجه فدراسیون های ورزشی کشور انتقاد کرد.

 علی مرادی شامگاه جمعه در سفر به استان خوزستان برای شرکت در نخستین جشنواره استعدادیابی وزنه برداری استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود:فدراسیون وزنه برداری رتبه هفتم را به لحاظ دریافت اعتبارات دولتی از وزارت ورزش و جوانان دارد در حالی که ورزش وزنه برداری بهترین عملکرد را در المپیک ریو داشت.

وی وزنه برداری را از مدال آورترین و افتخارآمیزترین ورزش در رقابت های بین المللی و المپیک پس از کشتی بیان کرد و گفت: فوتبال رتبه اول، کشتی در رتبه دوم، والیبال و وزنه برداری در ردیف های ششم و هفتم از نظر دریافت بودجه قرار دارند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران افزود: باید راهکار کارشناسی و منصفانه پیش بینی شود تا فدراسیون وزنه برداری بتواند پاسخگوی نیازهای روزافزون هیات های ورزشی باشد.
**فدراسیون وزنه برداری با زور افزا به شدت مبارزه می کند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران از زورافز (دوپینگ) به عنوان خط قرمز فدراسیون یاد کرد و گفت: این فدراسیون با آن بدون اغماض برخورد می کند.

مرادی، وزنه برداری ایران را در ردیف پاک ترین ورزش ها از نظر زور افزا در سطح جهانی دانست و افزود: در همه رده های جوانان، نوجوانان، بزرگسالان و باشگاهی آزمایش زور افزا گرفته می شود.
وی تصریح کرد: در دهه های اخیر وزنه برداران ما حتی در رده مسابقات پیشکسوتان دوپینگی نبوده اند که این نشان از نظارت عالی فدراسیون وزنه برداری دارد.

* خوزستان خانه وزنه برداری است

رئیس فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران در ادامه، خوزستان را به لحاظ قدمت، استعداد و پرورش ورزش قهرمانی، خانه وزنه برداری ایران توصیف کرد و گفت: این ورزش پر طرفدار به حمایت همه جانبه نیاز دارد تا به نقطه اوج برسد.

وی افزود: مسئولان ارشد استان، نمایندگان و واحدهای صنعتی استان باید از وزنه برداری حمایت کنند تا استعدادها و ظرفیت های این ورزش مدال آور و پرجاذبه شکوفا شود.

مرادی در ادامه گفت: قرار بود مسابقات انتخابی المپیک ریو در استان خوزستان برگزار شود که متاسفانه چنین نشد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران اظهار داشت: خوزستان ظرفیت و توانایی برگزاری مسابقات بین المللی وزنه برداری را دارد و فدراسیون از برگزاری مسابقات جهانی در خوزستان حمایت می کند.
وی ابراز امیدواری کرد: مسابقات قهرمانی وزنه برداری جام فجر در بهمن ماه امسال با بهترین کیفیت در خوزستان (اهواز) برگزار شود.

در جشنواره استعدادیابی وزنه برداری خوزستان (نونهالان) 15تیم یکصد وزنه بردار شرکت داشتند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین