|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۲۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
خیلدار با اشاره به فعالیت‌ برخی محیط‌بانان در فضای مجازی که در پی آن به دنبال آشنایی مردم با محیط زیست و حیات وحش هستند، تصریح کرد: این سبک فعالیت‌ها قابل قبول است، زیرا افراد به دنبال نفع‌های شخصی خود نیستند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با بیان اینکه محیط‌بانان نباید تحت عنوان این نام و آرم یگان حفاظت در فضای مجازی فعالیت کنند، گفت: برخی از نام محیط‌بانان به عنوان ابزار استفاده می‌کردند.

سرهنگ حمیدرضا خیلدار، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست در پاسخ به علت انتشار نامه‌ای در فضای مجازی که در آن خبر از درخواست برای عدم عضویت محیط‌بانان در شبکه‌های اجتماعی مجازی با عنوان محیط‌بان و با آرم یگان حفاظت می‌داد، اظهار کرد: انتشار نامه‌های اداری بنا به دستور معاون دادستان کل کشور در فضای مجازی جرم است.

وی ادامه داد: در این نامه از محیط‌بانان خواسته شده تا از نام محیط‌بان و آرم یگان حفاظت محیط‌زیست استفاده‌ نکنند؛ زیرا با رصد‌های صورت گرفته مشخص شده که تعداد زیادی از افراد بدون اینکه محیط‌بان باشند از این نام استفاده کرده تا به مقاصد سیاسی خود برسند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با بیان اینکه برخی از نام محیط‌بانان به عنوان ابزار استفاده می‌کردند، اضافه کرد: این افراد به دیگران اطلاعات غلط می‌دادند. ما در زندگی شخصی افراد دخالت نمی‌کنیم اما اگر محیط‌بانی قصد فعالیت در فضای مجازی را دارد باید بدون استفاده از نام محیط‌بانی باشد.

به گفته خیلدار بر اساس دستور العمل نیرو‌های مسلح استفاده از عنوان نظامی در شبکه‌های مجازی ممنوع است.

وی با بیان اینکه برخی تحت عنوان محیط‌بان گروه تشکیل می‌دادند تا در آن مخالفت‌های خود را با موضوعات مختلف اعلام کنند، عنوان کرد: گروهی را رصد کردیم که تحت نام محیط‌بان تشکیل شده بود اما در آن تعداد زیادی از افراد غیر محیط‌بان هم حضور داشتند که به فعالیت سندیکایی می‌پرداختند.

خیلدار با اشاره به فعالیت‌ برخی محیط‌بانان در فضای مجازی که در پی آن به دنبال آشنایی مردم با محیط زیست و حیات وحش هستند، تصریح کرد: این سبک فعالیت‌ها قابل قبول است، زیرا افراد به دنبال نفع‌های شخصی خود نیستند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با بیان اینکه منتشر کنندگان نامه‌های اداری در فضای مجازی رصد می‌شوند، گفت: این افراد را شناسایی و برابر قانون به مقام قضایی معرفی می‌کنیم.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین