|
|
امروز: جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۲۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
فرد مورد درخواست را به ادراه حراست و گزینش آموزش و پرورش معرفی می‌کنیم و این مراکز بررسی‌ها و استعلام‌های لازم را انجام می‌دهند.
مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با برشمردن ملاک‌های تأسیس مدارس غیردولتی، گفت: در سال جاری دستورالعمل ارایه فوق برنامه را به مدارس غیردولتی ارسال کرده‌ا‌یم.

مجتبی زینی‌وند مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش  در خصوص «ملاک‌های تأسیس مدارس غیردولتی »، اظهار داشت: مؤسسانی که قرار است مدارس غیردولتی تأسیس کنند، باید شرایطی که در قانون آمده است را دارا باشند.

وی در تشریح چگونگی اعطای مجوزهای لازم در ایجاد مدارس غیردولتی تصریح کرد: فرد مورد درخواست را به ادراه حراست و گزینش آموزش و پرورش معرفی می‌کنیم و این مراکز بررسی‌ها و استعلام‌های لازم را انجام می‌دهند.

زینی‌وند اضافه کرد: بعد از استعلام‌های لازم که انجام شد، شرایطی که باید فرد به عنوان مؤسس مدارس غیردولتی داشته و نیاز به تأیید دارد، باید در شورای نظارت استان بررسی شود و اگر اعضای شورا نظارت آن شرایط را پذیرفتند، شخص می‌‌تواند این مدارس را تأسیس کند.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شاید در ادوار گذشته افرادی مدارس غیردولتی دایر کردند که این شرایط را رعایت نکرده‌اند و تعداد آن بسیار محدود است،‌گفت: در این چند سال حساسیت زیادی برای گزینش مؤسسان مدارس غیردولتی وجود داشته است.

 زینی‌وند در خصوص «وجود فوق‌برنامه‌های مختلف در مدارس  غیردولتی»، اظهار داشت: در سال جاری دستورالعملی را به مدارس غیردولتی ارسال کرده‌ا‌یم که 31 ساعتی که در دوره‌ ابتدایی و مربوط به برنامه مصوب درسی و نیز فوق‌برنامه در کل هفته است، باید تا ساعت 14:30 عصر در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: اگر خدمات ویژه‌ای بعد از ساعت 14:30 در مدارس انجام گیرد، باید دارای شروطی باشد که از جمله وجود فضا و تجهیزات لازم است؛ برای نمونه اگر مدارس قصد دارند دانش‌آموزان را به استخر ببرند، باید مدرسه خود استخر داشته باشد و یا در بیرون از مدرسه با مجموعه‌ای قرارداد ببندد.

زینی‌وند دومین شرط در فوق‌برنامه مدارس غیردولتی را برنامه خدمات ویژه که همان فعالیت فوق‌برنامه غیردرسی است، عنوان کرد و گفت: باید مدیران این برنامه را تدوین کرده و با هماهنگی با انجمن اولیاء و مربیان در آموزش و پرورش منطقه تأیید شود و مدارس به تنهایی نمی‌توانند در این خصوص به صورت سلیقه‌ای عمل کنند؛ ضمن اینکه باید شورای نظارت استان نیز این برنامه‌ها را تأیید کند؛ البته ممکن است آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی فقط تعدادی از برنامه‌ها را تأیید کرده و اجازه اجرای آن را بدهد.

 مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امسال چگونگی اجرای فعالیت‌های فوق‌برنامه در مدارس غیر دولتی را نوشته‌ایم و در الگوی شهریه مدارس غیردولتی، میزان آن مشخص شده و باید پوستر آن در معرض دید اولیاء و دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی تأکید کرد: فعالیت‌های فوق‌برنامه‌ای که قصد اجرا در مدارس را دارند، باید در قالب این دستورالعمل صورت گیرد و مدیران باید فعالیت‌های مورد تأیید را  در معرض دید اولیاء قرار دهند.

زینی‌وند در خصوص «میزان شهریه فوق‌برنامه‌های مدارس غیردولتی»، یادآور شد:‌ فرمول مشخصی را به مدارس ارائه کرده‌ایم که باید بر اساس این فرمول میزان ان را محاسبه کنند؛ برای نمونه شهریه فوق‌برنامه در دوره ابتدایی با این فرمول محاسبه می‌شود که میزان ساعت تأیید شده فوق‌برنامه در آموزش و پرورش منطقه بر 31 ساعت برنامه درسی و فوق‌برنامه این دوره که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است را تقسیم کرده و در شهریه ابلاغی واحدهای آموزشی ضرب کرده و در نهایت مبلغ آن مشخص می‌شود.

 مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص «وجود تخلف در فوق‌برنامه‌های مدارس غیردولتی»، خاطر نشان کرد: مدارس مؤظف شده‌اند میزان شهریه را نیز در معرض دید والدین قرار دهند و فوق‌برنامه‌های خود را به آموزش و پرورش منطقه ارسال کنند و پس از تأیید و ابلاغ آن، پوستر شهریه را نیز در معرض دید والدین و دانش‌آموزان قرار دهند.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین