|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
»
کد خبر: ۱۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲
صدای آمریکا در گزارشی اعلام کرد: تهران از توافق هسته ای ژنو احساس قدرت بیشتری می کند.
این رادیو افزود: ˈبیژن نامدار زنگنهˈ وزیر نفت ایران ، در سفر به وین در همان هتلی اقامت گزیده که هشت سال پیش در مقام وزیر نفت به دیدار وزیران نفت اوپک رفته بود.

صدای آمریکا تاکید کرد: تهران که از توافق هسته ای ژنو احساس قدرت بیشتری می کند، با فرستادن زنگنه به وین قصد دارد مقام ایران را به عنوان دومین تولید کننده بزرگ اوپک تثبیت کند هر چند بر اثر تحریم ها تولید و صدور نفت ایران در یکی دو سال اخیر به شدت کاهش یافته است.

صدای آمریکا تصریح کرد: دو کشور عراق و عربستان سعودی جای ایران را در بازارهای نفت جهان پر کردند و در شش ماه آینده هم به خاطر ادامه تحریم ها ایران نمی تواند به تولید و صدور نفت بیشتر بپردازد، اما چنانچه مشکل برنامه هسته ای ایران به نحوی که در توافق ژنو آمده در شش ماه آینده حل شود عراق و عربستان باید بخشی از بازار خود را به ایران واگذار کنند.

صدای آمریکا اظهار داشت: عراق با تولید سه میلیون بشکه نفت در روز مقام دوم در اوپک را به خود اختصاص داده و ایران با کاهش یک میلیون بشکه ای در روز در سال 2012 با تولید دو میلیون و700 هزار بشکه نفت در روز در مقام سوم تولید کنندگان نفت اوپک قرار دارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین