|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۲۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
وزیر دفاع ترکیه از ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به ایالت مرزی «کیلیس» خبر داد.
 وزیر دفاع ترکیه از ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به ایالت مرزی «کیلیس» خبر داد.

آنکارا چهارشنبه، تجهیزات نظامی بیشتری به ایالت «کیلیس» واقع در مرز سوریه، ارسال کرد هدف ا این اقدام، پشتیبانی از یگانهای نظامی مستقر در این ایالت عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «فکری ایشیک،» وزیر دفاع ترکیه، پس از ارسال تجهیزات نظامی، از نیروهای کشورش در مرزهای سوریه در ایالت «هتای» بازدید کرد. وی به همراه «صالح ذکی جولاق،» فرمانده نیروی زمینی و شماری از افسران نیروهای مسلح به یک ایست مرزی وابسته به نیروهای زمینی در نقطه صفر مرزی ترکیه و سوریه رسیدند.

ایشیک در هنگام بازدید از ایست مرزی نیروهای زمینی در مرزهای سوریه، اظهار داشت کشورش به وظایف خود در مناطق مرزی به طور کامل عمل می کند و دست به اقدام های مهمی برای تامین امنیت مرزها می زند. ترکیه آماده مقابله با تمام حوادث احتمالی در مرزهاست.

وزیر دفاع ترکیه درباره عملیات سپر فرات به رهبری آنکارا در داخل سوریه و نیز عملیات احتمالی در استان رقه گفت: توجه ما فقط معطوف به آزادسازی شهر رقه از دست داعش نیست؛ بلکه ما به طور گسترده به مرحله بعدی پس از عملیات آزادسازی این استان از دست تروریست‌ها اهمیت می‌دهیم.

ترکیه اخیرا تجهیزات نظامی مختلفی در مرزهای خود با سوریه و عراق مستقر کرده است که آخرین موردِ آن، ارسال تجهیزات به منطقه سیولبی واقع در مثلث مرزی دو کشور است. «نعمان کورتولموش،» معاون نخست وزیر ترکیه، روز چهارشنبه مدعی شد تجهیزات نظامی در مرزهای با عراق اقدامی بازدارنده است و یک تهدید به شمار نمی آید.

وی دولت عراق را به کاهش تنش‌ها تشویق کرد. کورتولموش در گفتگو با شبکه خبر «ان تی وی» و با اشاره به اعتراض «حیدر العبادی،» نخست‌وزیر عراق به حضور غیرقانونی نیروهای نظامی ترکیه در خاک این کشور، گفت: اظهارات العبادی دیگر از حد خود فراتر رفته است. او باید اظهاراتی را مطرح کند که از تنش‌ها بکاهد. ما وادار هستیم تدابیری اتخاذ کنیم تا مرزهای خود را از تهدیدها حفظ کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین