|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۲۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
ساواک و رژیم شاه نتوانستند این حرکت را تحمل کنند و لذا با حمله به دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران همه را به شهادت رساندند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ویژگی های مشخص استکبار جهانی را خودبزرگ بینی دانست و گفت: از بین بردن منابع و منافع ملت ها به نفع خود ویژگی خاص استکبار جهانی است.

 امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم یوم الله ۱۳ آبان که در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور همه جانبه، انقلابی و آگاهانه مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، اظهار کرد: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه معنی استکبار در فرهنگ سیاسی اسلام مترادف با خودبزرگ بینی نسبت به دیگران است، افزود: یکی از ویژگی های مشخص استکبار جهانی خودبزرگ بینی، خودبرتربینی، منفعت طلبی، ظلم و ستم و نادیده گرفتن حق ملت های مستضعف است. از بین بردن منابع و منافع ملت ها به نفع خود ویژگی خاص استکبار جهانی است.

وی با اشاره به دلیل نامگذاری ۱۳ آبان به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تصریح کرد: ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ روز تبعید امام خمینی(ره) از کشور بوده است. امام به خاطر مخالفت با تصویب لایحه استکباری و ننگین کاپیتالاسیون تبعید شد. کاپیتالاسیون یعنی اینکه بپذیریم ملت آمریکا از ما برتر و بزرگ تر و داناتر هستند و ما کوچک و عقب مانده هستیم لذا حق مجازات مستشاران آمریکایی را نداشتیم و این توهین بزرگ به ملت ایران بود، اما دنیا بداند ملت ایران نه تنها کوچک نیست، بلکه برتر است.

دریادار سیاری ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ را یادآور حرکت خودجوش دانش آموزان و دانشجویانی دانست که با شعار «مرگ بر شاه» و «مرگ بر آمریکا» اعتراض خود را اعلام کردند و گفت: ساواک و رژیم شاه نتوانستند این حرکت را تحمل کنند و لذا با حمله به دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران همه را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ را انقلاب دوم نامید، تصریح کرد: دانشجویان پیرو خط امام با همت بلند لانه جاسوسی آمریکا در ایران را رسوا کردند و آن را به اشغال خود درآوردند. بعد از جمع آوری اسناد و اطلاعاتی که پس از تسخیر لانه جاسوسی در اختیار دانشجویان قرار گرفت ابعاد جدیدی از ظلم آمریکا در حق ملت نمایان شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین