|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۲۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
دکتر حسین انتظامی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر مسئولانی بود که کوتاه و دقیق و بی شباهت با سخنرانی دیگران از روزنامه نگار از دست رفته گفت که در رسانه های زیادی با زنده یاد رستمی همکاری داشته و دقت و اخلاق حرفه ای را دو ویژگی مرحوم رستمی دانست.
یک وداع شکوهمند، یک خداحافظی با وقار یا یک گردهمایی فرهنگی که ز پس برگزاری اش بناست کتابخانه ای در اسدآباد همدان افتتاح شود.» اینها بخشی از تجربه بودن در مراسم بزرگداشت محمدرضا رستمی بود که چندی پیش بعد از روزهای سخت بستری شدن در بیمارستان به زمینی بودن  نه گفت و درست چند روز پیش از ٤٠ سالگی از دنیا رفت.

عصر چهارشنبه ١٢ آبان ماه آسمان تهران، لبریز اشک شد. طوفان و باد و کدری هوا، آنها که می‌خواستند برای حضور در مراسم یادمان رضا رستمی روزنامه نگار و نویسنده فقید به پردیس سینمایی چارسو بروند را دوباره غمگین کرد. آنها که به طبقه هفتم پردیس چارسو پا گذاشتند تلخی از دست دادن مرد فروتن و با سواد عرصه مطبوعات و شیرینی ساخته شدن کتابخانه ای در اسدآباد همدان که شهر رستمی بود را در لحظه لحظه مراسم عجین شده در کنار هم یافتند. آقا محمدرضا حتی بعد از مرگش هم یک اتفاق زیبای فرهنگی رقم زد. دوستان و آشنایان، آنها که دل در گروی مهر و انسانیت او داشتند و آنها که از تبار فرهنگ و هنراند پویش «کتاب-جای-گل» را راه انداختند.  آنها که آمده بودند برای حضور در آیین یادمان مرد روزنامه‌نگار، پیش از آنکه وارد سالن برگزاری مراسم شوند، فوج فوج کتاب هایی را می دیدند که مرتب، تمیز و زیبا کنار هم جمع شده بودند تا بروند در دل اسدآباد و در قفسه کتاب خانه «محمدرضا رستمی» جا گیر شوند تا دختران و پسران، مردان و زنان و اهالی آن دیار این باغچه زیبایی را که به بهانه مرگ روزنامه نگار شریف فراهم شده هرگز از یاد نبرند.  سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد که پشت تریبون آمد مثل تمام کسانی که آمده بودند و یادی از محمدرضا رستمی کرده بودند، به فرهنگ، هنر، ادبیات و رسانه تسلیت گفت: نام رضا رستمی را که می‌بریم ناخودآگاه چند واژه در ذهن تداعی می‌شود. نخستین کلمه‌ای که رضارستمی در یاد می‌آورد کتاب است. او یک کتابخوان حرفه ای بود. ده ها مقاله، گزارش، یادداشت و مقاله درباره کتاب نوشت.  به نظر صالحی «گره خوردن نام او با کتاب این بار هم اتفاق تازه ای را رقم زد. پویش کتاب جای گل مثل عیدانه کتاب اتفاق تازه ای بود که امروز و پس از پرکشیدن محمدرضا رستمی به جریان افتاده و می تواند به اقدام و رسمی فرهنگی میان ما ایرانیان تبدیل شود».

دکتر حسین انتظامی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر مسئولانی بود که کوتاه و دقیق و بی شباهت با سخنرانی دیگران از روزنامه نگار از دست رفته گفت که در رسانه های زیادی با زنده یاد رستمی همکاری داشته و دقت و اخلاق حرفه ای را دو ویژگی مرحوم رستمی دانست.

در این آیین یادبود سهیل محمودی شاعر شناخته شده به یاد علاقه رضا رستمی به سعدی غزلی از این شاعر بزرگ شیرازی خواند، علیرضا برادر محمدرضا از درد دل های نبودن برادر گفت و الهه خسروی همسر و همکار روزنامه نگار از دست رفته نوشته ای به یاد رستمی خواند.  فرید قاسمی پدر تاریخ نگاری در روزنامه نگاری از مردانگی های رضا رستمی گفت و محسن امیریوسفی کارگردان سینمای ایران که آثار تاثر و تالم در لحن کلامش هویدا بود یادداشتی برای حاضران خواند که حکایت از دردهای فرهنگی جامعه ایرانی داشت.  شب پر خاطره محمدرضا رستمی نویسنده و روزنامه نگار فقید با یادداشت تحسین برانگیز محمد یعقوبی نویسنده و کارگردان عرصه تئاتر ایران به پایان رسید.

منبع: شهروند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین