|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۱۲۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
رییس اداره راه و شهرسازی بخش لاریجان شهرستان آمل گفت که بارش های پراکنده باران باعث ریزش سنگ و سنگ ریزه از کوه در مسیرهایی از جاده هراز شده ، اما این جاده برای تردد بسته نیست.
 رییس اداره راه و شهرسازی بخش لاریجان شهرستان آمل گفت که بارش های پراکنده باران باعث ریزش سنگ و سنگ ریزه از کوه در مسیرهایی از جاده هراز شده ، اما این جاده برای تردد بسته نیست.

یوسف جغتا چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود : بارش های پراکنده باران که اکنون در جاده کوهستانی هراز درحال باریدن است، در چند نقطه باعث ریزش شن و ماسه به سطح جاده شده است.

وی گفت که این وضعیت در طول مسیر جاده هراز بخصوص از کیلومتر 25 تا 40 وجود دارد، اما با حضور گردشی نیروهای راهداری در طول جاده، پاکسازی انجام شده و تردد وسایط نقلیه ادامه دارد.

رییس اداره راه وشهرسازی لاریجان ادامه داد: خوشبختانه هیچ گزارشی از خسارت های احتمالی به خودروها گزارش نشده است.

جغتا با اشاره به اینکه بارش در ارتفاعات جاده هراز اکنون با ریزش خفیف برف همراه است، از رانندگان عبوری خواست تا با سرعت قانونی و با توجه به هشدارهای پلیس وعلائم راهنمایی و رانندگی تردد کنند.

حدود 110کیلومتر از مسیرجاده هراز از آمل تا بعد ازآستانه مبارکه امامزاده هاشم (ع) در حوزه استحفاظی استان مازندران قرار دارد.

جاده هراز از 25 مهر با اجرای طرح ترانشه برداری و مرمت جاده ای به مدت 2 هفته محدویت تردد شبانه داشت که از امشب 11 آبان این محدودیت رفع شد.

این محدویت از ساعت 21 شب به جز روزهای تعطیل شروع می شد و تا پنج بامداد نیز ادامه داشت.

سال گذشته به دلیل سقوط سنگ از کوه های اطراف جاده هراز، تعدادی از خودروهای عبوری آسیب دیده و چند نفر از مسافران و سرنشینان این خودروها نیز مصدوم شدند.

همچنین در سال جاری سقوط سنگ از ارتفاعات محور سوادکوه نیز مرگ 2 سرنشین یک دستگاه خودروی مسافربری عمومی را رقم زد.

هراز از پرترافیک ترین محورهای مازندران است که به طور میانگین روزانه 40 هزار دستگاه خودرو در آن تردد می کنند.

مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر محور اصلی و فرعی دارد که سه هزار و 600 کیلومتر آن محور اصلی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین