|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۲۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
من فقط در نیمه اول بازی کردم و یادم هست با هم‌تیمی‌هایم درباره اهمیت این مسئله حرف زدم. عادت به‌خوب‌بودن اهمیت دارد؛ بنابراین ما بهترین بازی‌مان را کردیم. حتی در نیمه دوم هم معتقد هستم بازیکنان سوئد همین کار را کردند.
تیم ملی فوتبال زنان ایران هفته‌های پیش با تیم ملی سوئد بازی دوستانه‌ای داشت. برای رسانه‌های سوئد این بازی اهمیت زیادی داشت ولی در داخل ایران کمتر کسی از آن با‌خبر شد. ایران این بازی را هفت بر صفر باخت و همه گل‌ها را در نیمه اول خورد. هودیگین دال، دروازه‌بان سوئد، در گفت‌وگو با «وقایع‌اتفاقیه» از این بازی و بازیکنان ایران صحبت کرده است.

کیفیت بازی تیم زنان فوتبال ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

من واقعا در موقعیتی نیستم که با یک برخورد بتوانم تیم فوتبال زنان ایران را قضاوت کنم اما در همان یک بازی هم واضح بود که برای پیشرفت در اغلب جوانب بازی پتانسیل داشتند. فکر می‌کنم آسان‌ترین چیزی که می‌شود برای رقابت در سطح کمی بالاتر تغییر داد، فیزیک بدنی بازیکنان است. تقویت تکنیک، تاکتیک و بخش ذهنی در بازی ممکن است بیشتر طول بکشد ولی تا زمانی که آنها می‌خواهند یاد بگیرند و قوی‌تر شوند، مطمئن هستم به سرعت تیم به سطح بالاتری می‌رسد.

بازی بازیکنان ایرانی حرفه‌ای بود؟

درباره موقعیت روزمره تک‌تک بازیکن‌ها اطلاعات کمی دارم. همه چیزی که می‌دانم این است که چهار بازیکن زن ایرانی حین بازی‌کردن، در حال تحصیل هم هستند که این خیلی هم شبیه به بازیکن‌های تیم‌های اروپایی است. تفاوت ممکن است در این باشد که در فوتبال اروپا آنها باید فوتبال را در اولویت قرار دهند تا تمرینات اثرگذار باشد و تحصیل در زمان باقی‌مانده انجام می‌شود.

حریف ایرانی را چقدر جدی گرفته بودید؟ چون می‌دانستید حریف ضعیف است جدی بازی نکردید؟

من فقط در نیمه اول بازی کردم و یادم هست با هم‌تیمی‌هایم درباره اهمیت این مسئله حرف زدم. عادت به‌خوب‌بودن اهمیت دارد؛ بنابراین ما بهترین بازی‌مان را کردیم. حتی در نیمه دوم هم معتقد هستم بازیکنان سوئد همین کار را کردند.

پس اگر بخواهیم تکنیکی به این موضوع نگاه کنیم چرا همه هفت گل در نیمه اول به ایران زده شد؟
من نمی‌توانم پاسخ خیلی خوبی به این سؤال بدهم. شاید به این دلیل بود که ما در نیمه اول شانس بیشتری داشتیم. شاید در نیمه دوم تیم از ریتم خود افتاد، شاید ایرانی‌ها در نیمه دوم دفاع خود را تغییر دادند، یا شاید هر دلیل دیگر. ما در نیمه دوم هم سه شوت در چارچوب داشتیم و چند بار به گل‌زدن نزدیک شدیم اما کار رقیبمان خوب بود و مانع گل‌زدن در نیمه دوم شد. زنان ایران واقعا سرسختانه جنگیدند اما ما همچنان شانس گلزنی داشتیم. دروازه‌بان خیلی فرز بود برای همین برخی موقعیت‌ها را هم از دست دادیم.

چرا برای رقابت دوستانه، ایران را انتخاب کردید؟

فدراسیون فوتبال سوئد با فدراسیون ایران توافق کرد بازی کنیم. همین‌طور که اگر تیم مردان قرار باشد مقابل هم بازی کنند هم همین اتفاق می‌افتد، درباره بازی‌های زنان نیز توافق برای بازی لازم است.
از زنان ورزشکار ایرانی چه می‌دانید؟

راستش اطلاعات زیادی ندارم. بعد از بازی سعی کردم اطلاعات بیشتری در‌این‌باره جمع کنم. من می‌دانم آنها باید حجاب داشته باشند. فرصت فوتبال بازی‌کردن به اندازه سوئد نیست. راستش این همه چیزی است که من می‌دانم.

برای شما مهم است تیم فوتبال زنان آسیایی به‌ویژه تیم زنان ایران پیشرفت کنند؟

فکر می‌کنم اگر ما به‌عنوان جامعه فوتبال بتوانیم فوتبال این ملیت‌ها را ارتقا دهیم، بالاترین سطح فوتبال هم آرام‌آرام پیشرفت خواهد کرد؛ دختران و زنان بیشتری وارد فوتبال می‌شوند و رقابت و سطح آن را بالاتر می‌برند. این مسئله همچنین در قدرتمندتر‌کردن دختران و زنان در همه جای دنیا و ساختن رؤیای بزرگ فوتبالی صرف‌نظر از اینکه شما کجا به دنیا آمده‌اید، نقش دارد. فوتبال بزرگ‌ترین ورزش برای زنان است و ما می‌توانیم راه را برای بقیه ورزش‌ها هم نشان دهیم.

مایل هستید این بازی‌های دوستانه را با کشورهای دیگری مثل افغانستان داشته باشید؟

ما نمی‌توانیم زیاد این بازی‌ها را برگزار کنیم زیرا به رقیب‌های خوب احتیاج داریم که تیم خودمان را هم تقویت کنیم اما گاهشی اینکه کمک کنید حس خوبی دارد. شخصا دوست دارم از تیم زنان فوتبال افغانستان حمایت مالی کنم و امیدوارم آنها هم پیشرفت کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین