|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۲۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد:‌در مراسم اربعین امسال از ورود افراد غیرمجاز به مرزها جلوگیری خواهد شد.
 معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد:‌در مراسم اربعین امسال از ورود افراد غیرمجاز به مرزها جلوگیری خواهد شد.
 
حسین ذوالفقاری در حاشیه بیستمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز آخرین وضعیت اقدامات کمیته ها به خصوص کمیته های امنیتی انتظامی و اسکان و تغذیه مورد بررسی قرار گرفت، طرح نیروی انتظامی برای ورود به مرزها در شش ناحیه فراهم شده و از ورود افراد غیر مجاز جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در اسکان امسال رشد بالای دوبرابری داشتیم و با مشارکت مردم و همه سازمان ها در ۱۵ روز روزانه یک میلیون وپانصد هزار وعده غذایی به جز نذورات پیش بینی شده که تقریبا یک سوم این خدمات در داخل مرزهای ایران انجام می‌شود. چون پارسال که زائرین بازگشتند برخی موکب ها فعالیتشان تمام شده بود و زائرین به مشکل برخورده بود.

ذوالفقاری همچنین درباره صدور ویزا گفت: تا این لحظه نسبت به پارسال ۷۲ درصد افزایش صدور ویزا داشتیم و برای سرعت دادن از سازمان حج و زیارت و وزارت خارجه خواسته ایم که سریعتر این کار را انجام دهند از مردم عزیز هم می خواهیم کار خود را به دقیقه نود نیندازند و زودتر برای دریافت ویزای خود اقدام کنند.صدور ویزای اتباع خارجی هم سه روز است که آغاز شده و تاکنون ۱۵ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد:‌تا این لحظه نزدیک به ۶۵۰ هزار ویزا صادر شده و تاکید می کنیم که مردم به شرکت های مجاز و مخصوصا سامانه سما مراجعه کنند.  در این چند روز شاهد بودیم که تعدادی سودجو که البته تعدادشان زیاد نبود پاسپورت های بعضی از مردم را جمع کرده و ویزا تقلبی صادر کرده اند. مردم عزیز چنانکه از شرکت های شناخته شده و مجاز برای گرفتن ویزا اقدام نکرده اند، حتما قبل از رفتن به مرز چک کنند که ویزایش درست است یا نه. ما تقریبا تا سه روز مانده به اربعین صدور ویزا داریم ولی از مردم می خواهیم که زودتر مراجعه کنند چون محاسبات برای حمل و نقل، ‌اعزام و اسکان بهتر دست ما می آید.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به رعایت قانون کشورهای ایران و عراق از طرف زائرین یادآور شد:‌در این زمینه از مراجع تقلید استفساء داشتیم که به رعایت مقررات تاکید داشته اند و حتی بعضی مراجع رعایت نکردن مقررات دو کشور را حرام دانسته یا جایز ندانستند.

وی افزود: از مردم عزیزمی خواهیم که سفر خود را حتما مدیریت کنند و تعدادی زودتر بروند و باز گردند و تعدادی دیرتر بروند و بازگردند. ضمن اینکه با توجه به شرایط مناسب در جنوب کشور از مرزهای جنوب سفر داشته باشند. چون مشکلات مرزهای جنوب حتما از مرز مهران کمتر است.

ذوالفقاری در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت های انتظامی و امنیتی ایران در عراق بیان کرد: ما در عراق یک ستاد اربعین داریم که مسئولیت آن به عهده سفیر کشورمان است و درآن ستاد کمیته های مشابهی مثل ستاد ایران وجود دارد. با کشور عراق در یک تعامل دو سویه هستیم و همه بخش ها در جهت کمک به دولت و ملت عراق فعال هستند. اما باید توجه کنیم که مسئول اصلی و میزبان دولت عراق است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در ستاد عراق کمیته انتظامی امنیتی وجود دارد که در بخش های کمک مستشاری، کمک مردمی و خودمراقبتی فعالیت می‌کنند، اما آنچه مسلم است این است که دولت محترم عراق کاملا مسئولیت امیت را پذیرفته و ما هم اعلام کردیم که اگر نیاز به کمک باشد آمادگی داریم ولی بیشتر نقش تعاملی و مستشاری ایفا می کنیم و به عنوان نیروی منظم  امنیتی انتظامی در عراق حضور نداریم.

بیستمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی عصر امروز (سه شنبه) با حضور مسئولین این ستاد از جمله حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انظتامی وزارت کشور، اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولین کمیته های انتظامی اسکان و تغذیه و ... در محل وزارت کشور برگزار شد. جلسه بعدی این ستاد با محوریت گزارش کمیته های حمل و نقل، سپاه، شهرداری و امداد و نجات هفته آینده برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین