|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
واکنش دفتر رییس جمهور به رای اعتماد سه وزیر
کد خبر: ۱۲۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
معاون سیاسی دفتر رییس جمهور پس از رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی حسن روحانی با انتشار مطلبی در توئیتر نوشت که امروز در مجلس تفاوتی اساسی وجود داشت.
 معاون سیاسی دفتر رییس جمهور پس از رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی حسن روحانی با انتشار مطلبی در توئیتر نوشت که امروز در مجلس تفاوتی اساسی وجود داشت.

به گزارش ایلنا، در توئیت ابوطالبی آمده است:

اکنون و پس از موفقیت‌های بی‌نظیر در سیاست خارجی و اقتصاد کلان، ضرورت پرداختن به امر ملی فرهنگ احساس می‌شود؛ و این منحصر به ترمیم کابینه نبوده است؛ لذا است که امروز، دولت، همه را به فرهنگ خواند؛ به اخلاق مداری؛ به دینداری؛ به اصالت‌ها و هویت‌ها؛ به آرامش درجامعه؛ به حسن رفتار و کلام؛ و مردم سالاری.

دولت، امروز ندای مظلومیت فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی؛ بحران در ساختارهای کلان حوزه فرهنگ؛ پراکندگی مسئولیت و مراکزتصمیم‌گیری در امر فرهنگ را سر می‌دهد.

دولت نسبت به نگرانی‌های اجتماعی؛ رشد آسیب‌های فراوان جامعه؛ بحران در امر اخلاق و آینده فرهنگ و اجتماع؛ غلبه احساس بر عقلانیت در جامعه و هشدار می‌دهد.

دولت که مسئول مبارزه با فساداست، اقتدار فرهنگی و روی‌آوری به فرهنگ را برای عبور از بحران‌های اجتماعی، مبارزه با فساد، و نجات اقتصاد ملی اصل می‌داند؛ بر این مبنا بود که امروز در مجلس و تعامل با نمایندگان عزیز، احساسی عمیق برای تفاهم دولت و ملت پدید آمد؛ و محبت، مهربانی، دوستی و همزبانی موج می‌زد؛

امروز در مجلس تفاوتی اساسی وجود داشت، یعنی پرداختن اکثر نمایندگان به برنامه‌ها به جای شخصیت‌ها و رای‌آوری همه وزرای فرهنگی، نماد این تفاوت است؛

امروز کنش‌های حکمت‌آمیز هیئت رییسه محترم، بویژه برادر گرامی دکتر لاریجانی، نماد نزدیکی دولت و ملت بود؛ نماینده عزیزی هم خانه ملت راخانه دولت خواند.

 دولت این حسن نظر مجلس و رای اعتماد به هر سه وزیر را ارج می‌نهد؛ آن را نماد اعتماد به رییس جمهور و دولت و نخستین تجربه مشترک موفق با مجلس جدید می‌داند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین