|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۲۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
روند کار به این صورت بود که یک سری جعبه که درون آن بشقاب سرامیکی و ابزار کار نقاشی از جمله رنگ و قلمو قرار داشت در اختیار هنرمندان قرار گرفت و به آن‌ها ۱۵ روز فرصت داده شد تا بشقاب‌ها را نقاشی کنند، این کار برای اولین بار است که اجرا می‌شود.
یک اثر هنری از زنده‌یاد داود رشیدی در نمایشگاه «هزار و یک بشقاب زیر لعابی» به نمایش درمی‌آید.

آزاده شولی – هنرمند سرامیست و  نمایشگاه‌گردان این نمایشگاه – در نشست این رویداد هنری که برای اولین‌بار اجرا می‌شود، اظهار کرد: زیر لعابی یکی از تکنیک‌های نقاشی روی سطوح سرامیکی است؛ این تکنیک یکی از راحت‌ترین تکنیک‌هایی است که هنرمندان با آن ارتباط برقرار می‌کنند. رنگ و لعاب این آثار پس از پخت در کوره جذابیت خیلی زیادی دارد که هنرمندان را به سوی خود جذب می‌کند.

او با بیان اینکه نخستین نمایشگاه از این پروژه با نمایش ۲۵۰ اثر از ۲۵۰ هنرمند ۱۴ آبان برپا می‌شود، ادامه داد: روند کار به این صورت بود که یک سری جعبه که درون آن بشقاب سرامیکی و ابزار کار نقاشی از جمله رنگ و قلمو قرار داشت در اختیار هنرمندان قرار گرفت و به آن‌ها ۱۵ روز فرصت داده شد تا بشقاب‌ها را نقاشی کنند، این کار برای اولین بار است که اجرا می‌شود.

شولی همچنین بیان کرد: هنرمندانی که در اولین نمایشگاه این پروژه شرکت کردند از هنرمندان فعال در رشته‌های مختلف هنری از جمله نقاشی، مجسمه‌سازی، عکاسی، سرامیک، گرافیک، خوشنویسی و... بودند. همچنین بازیگران، کارگردانان، مستندسازان و چهره‌پردازانی که تا حدودی با کار طراحی و نقاشی آشنا بودند در این پروژه حاضر هستند.

او ادامه داد: هر کدام از هنرمندان با برداشتی که از بشقاب سرامیکی داشت بر روی آن کار کرده و به همین دلیل یک نمایشگاه متنوع به وجود آمده است. پرویز تناولی، سیدمحمد بهشتی، رضا بانگیز، داود رشیدی، سعید شهلاپور، مهدی حسینی، بهرام عظیمی، عباس اکبری، بهرام زند، امیرعباس انوش‌فر، هادی هزاوه‌ای، ابراهیم حقیقی، مرضیه برومند، احترام برومند، عبدالله اسکندری، سیما تیرانداز و امیرحسین صدیق از جمله هنرمندان شناخته‌شده‌ای هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد. هنرمندان دیگر هم از طرف گالری‌ها معرفی شدند و در نهایت ۲۵۰ اثر برای نمایشگاه آماده شد.

این هنرمند همچنین گفت: سود حاصل از این نمایشگاه به مرکز طبی کودکان که جنب بیمارستان امام خمینی (ره) واقع شده است، اهدا می‌شود. از ابتدا برنامه‌ام این بود که این نمایشگاه خیریه باشد و در دیداری که از مرکز طبی کودکان داشتم، مطمئن شدم باید آنجا را انتخاب کنم.

شولی به خیریه بودن این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: ۱۰ درصد از آثار نمایشگاه توسط خود هنرمندان قیمت‌گذاری شده‌اند، برای ۹۰ درصد باقی‌مانده نیز یک قیمت پایه در نظر گرفته می‌شود و در نهایت اثر به خریداری تعلق می‌گیرد که تا پایان نمایشگاه بیشترین قیمت را پیشنهاد داده باشد. قیمت پایه نیز براساس رزومه کاری هنرمند و مشورت با گالری‌دار تعیین می‌شود، گران‌ترین اثر نمایشگاه نیز احتمالا متعلق به پرویز تناولی است، قرار است در این پروژه آثار هزار و یک هنرمند در چهار نمایشگاه به نمایش دربیاید. برای نمایشگاه‌های بعدی نیز هنرمندان دیگری برای کار دعوت خواهند شد.

همچنین در این نشست اکرم علایی – مددکار اجتماعی مرکز طبی کودکان – با ارائه‌ی توضیحی درباره‌ی این مرکز گفت: مرکز طبی کودکان یک مرکز علمی تحقیقاتی است که کار خود را از سال ۱۳۴۰ آغاز کرده است، به دلیل موقعیتی که این مرکز دارد کمتر کسی است که آن را نشناسد. هنرمندان نیز به دلیل دغدغه و نگاه ویژه‌ای که به این مرکز داشتند به سمت آن جذب شدند. برپایی نمایشگاهی که هنرمندان در آن حاضر هستند و سود آن به این مرکز اهدا می‌شود اتفاق خیلی خوبی است. کار آقای داود رشیدی که در این نمایشگاه حاضر است نیز جالب است. اینکه ایشان در میان ما نیستند، اما اثرشان در نمایشگاه و برای کودکان به نمایش در می‌آید.

نمایشگاه «هزار و یک بشقاب زیر لعابی» از ۱۴ تا ۲۶ آبان‌ماه در گالری «شیرین» به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، شماره ۵ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین