|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۲۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
دمای هوای شهرهای شمال، شمال شرق و شمال غرب چین در فصل زمستان بعضا به زیر ۳۵ درجه سانتیگراد می رسد و شهر پکن با ۲۳ میلیون نفر جمعیت نیز دمای زیر ۷ تا ۲۲ درجه را در این فصل تجربه می کند.
دمای هوا در بسیاری از مناطق چین بخصوص در نواحی شمال و شمال شرق این کشور در حال حاضر به پایین ترین میزان نسبت به سال ۱۹۵۱ میلادی رسیده است.
 
 ‌۳۱ ایستگاه هواشناسی در نقاط مختلف چین گزارش کرده اند که برودت هوا در این موقع از سال در مقایسه با شش دهه گذشته بی سابقه است.
 
دمای هوای شهر پکن پایتخت چین که یک هفته قبل تا ۱۸ درجه سانتیگراد بود روزهای دوشنبه و سه شنبه به شش درجه کاهش یافت و در شب هنگام تا زیر 2 تا 4 درجه با وزش باد شدید رسیده است.
 
همزمان اعلام شده که بارش برف بسیاری از مناطق شمالی و شمال شرقی چین را فرا گرفته و دمای هوا در مغولستان داخلی به ۱۶ درجه سانتیگراد زیر صفر رسیده است.

اداره راهنمایی و رانندگی چین اعلام کرده که به دلیل برودت شدید هوا و بارش برف حتی چندین بزرگراه در استان های شمالی بسته شده است.
 
مرکز هواشناسی ملی چین گزارش کرده است که سرما دستکم تا یک هفته دیگر پایدار خواهد بود و دمای هوا در استان های شرقی هم تا شش درجه کاهش می یابد.
 
خبرگزاری شین هوا نیز در گزارشی اعلام کرد که وضعیت سرما ادامه خواهد یافت و بخصوص مردم در پایتخت باید دستکم برای بازگشت هوا به دمای معمول بین ۱۳ و ۱۵ درجه بالای صفر، دو هفته دیگر صبر کنند.
 
تصاویر تلویزیون مرکزی چین نیز نشان می دهد که بارش برف بخش هایی از مغولستان داخلی در شمال غرب و استان «جی لین» در شمال شرق را نیز فرا گرفته است.

دمای هوای شهرهای شمال، شمال شرق و شمال غرب چین در فصل زمستان بعضا به زیر ۳۵ درجه سانتیگراد می رسد و شهر پکن با ۲۳ میلیون نفر جمعیت نیز دمای زیر ۷ تا ۲۲ درجه را در این فصل تجربه می کند.
 
در کنار برودت هوای نامعمول، مقام های شهر پکن اعلام کرده اند به دنبال راهکارهایی برای زدودن آلودگی از این شهر بخصوص در فصل زمستان هستند که پدیده وارونگی هوا مشکلات زیادی برای ساکنان آن ایجاد می کند.
 
بر اساس قانون سراسری چین، بیشتر مکان های مسکونی که گرما دهی آنها را مدیریت های بناها کنترل می کنند از روز ۱۶ نوامبر (26 آبان) دستگاه های حرارتی را راه اندازی می کنند.

به رغم سرد شدن هوا دولت چین عموما اجازه نمی دهد که ساختمان های مسکونی زودتر از این زمان از منابع گرمادهی استفاده کنند مگر اینکه شرایط بسیار اضطراری باشد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین