|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۲۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
زمانی که دوران کودکی را سپری می‌کرد در خیابان آیت‌الله بروجردی را ملاقات می‌کند و از ایشان می‌خواهد که آیت‌الکرسی را برایشان بخواند؛ پس از اینکه آیاتی از سوره بقره را تلاوت کرد، آیت‌الله بروجردی برایشان دعا می‌کند و به ایشان می‌گوید: «تو به زودی معلم و استاد خوب قرآن می‌شوی.»
مراسم ترحیم زنده‌یاد «محمدتقی مروّت» روز دوشنبه (۱۰ آبان) با حضور جمعی از فعالان و اساتید قرآنی کشور در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم امین پویا، قاری بین‌المللی کشورمان، محمد حسن موحدی، قاری برتر کشورمان و احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان به قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداختند.

همچنین در این مراسم علاوه بر تلاوت قرآن و مداحی ذاکران اهل‌بیت(ع)، کلیپی از زندگی و فعالیت‌های قرآنی این استاد پیشکسوت قرآن کریم پخش شد و در این مراسم «سیدمحسن موسوی بلده»، از شاگردان استاد مروت طی سخنانی با اشاره به اهتمام شیعه به قرآن و عترت از صدر اسلام گفت: متاسفانه امروز تلاوت قرآن در بین ما حالت فانتزی پیدا کرده و شروع مراسم‌ها را به قرائت قرآن می‌آراییم، در حالیکه اولین مُبلغان اسلام قاریان قرآن بودند و پیامبر و ائمه بهترین قراء زمان خود به شمار می‌رفتند؛ حتی پیامبر (ص) مؤظف به تلاوت قرآن کریم بود.

شاگرد مرحوم مروت درباره تلاش‌های استاد مبنی بر ترویج تشیع گفت:‌ استاد مروت عامل اصلی گرایش شیخ‌ احمد الرزیقی به تشیع بود. خود ایشان می‌گفت با صحبت‌هایی که با شیخ کردیم اشتیاق پیدا کرد و شیعه شد. مرحوم مروت با اطمینان می‌گفت عبدالباسط هم شیعه است، خود من نهج‌البلاغه را به وی معرفی کردم و استاد عبدالباسط فرازهایی از نهج‌البلاغه را حفظ کرده بود و در جاهای مختلف به کار می‌برد.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام سیدعلی غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قرآن می‌تواند جهان را به هدایت سوق دهد، گفت: دشمنان قرآن درست هدف گرفته‌اند. آنها درصدد تخریب قرآن هستند و باید مواظب باشیم در عصری که فضای مجازی غوغا می‌کند، جوانان صبح بیدار می‌شوند به کانال‌های مختلف مراجعه می‌کنند و همه اطلاعات چه درست و چه غلط در اختیارشان است. باید کاری کنیم که آنها به سمت مفاهیم قرآنی سوق پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت مرحوم مروت ادامه داد: ایشان شخصیتی سراسر قرآنی بودند، زمانی که دوران کودکی را سپری می‌کرد در خیابان آیت‌الله بروجردی را ملاقات می‌کند و از ایشان می‌خواهد که آیت‌الکرسی را برایشان بخواند؛ پس از اینکه آیاتی از سوره بقره را تلاوت کرد، آیت‌الله بروجردی برایشان دعا می‌کند و به ایشان می‌گوید: «تو به زودی معلم و استاد خوب قرآن می‌شوی.»

زنده‌یاد «محمدتقی مروّت» استاد پیشکسوت قرآن کریم ۲۰ شهریورماه در کانادا به لقاءالله پیوست.

با توجه به وصیت استاد برای خاکسپاری در ایران، خانواده وی نیز به وصیت زنده‌یاد مروّت عمل کردند و اقدامات لازم برای انتقال پیکر وی را انجام دادند. پیکر استاد مروّت جمعه ۷ آبان وارد کشور شد و با حضور جمعی از فعالان و چهره‌های قرآنی تشییع و در جایگاه ابدی در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س) آرام گرفت.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین