|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۹
طلایه داران از فاو حرکت کردند
کد خبر: ۱۲۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
نخستین گروه از عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) از جنوبی ترین و دورترین نقطه عراق ، به عنوان طلایه داران زیارت اربعین حسینی، روز یکشنبه پای پیاده به سمت کربلا راه افتادند، تا آغاز گر پیاده روی میلیونی حسینی باشند.
 نخستین گروه از عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) از جنوبی ترین و دورترین نقطه عراق ، به عنوان طلایه داران زیارت اربعین حسینی، روز یکشنبه پای پیاده به سمت کربلا راه افتادند، تا آغاز گر پیاده روی میلیونی حسینی باشند.

به گزارش ایرنا از بصره، امسال نیز مانند سالهای گذشته اهالی استان بصره با تجمع در منطقه 'راس البیشه' در بندر 'فاو' و در دهانه خلیج فارس، مراسم ویژه اربعین را آغاز کردند .

در این مراسم طبق سنت هر ساله ، جمعی از نمایندگان مراجع دینی و مسئولان محلی و اهالی منطقه حضور داشتند و فرزند آیت الله سید سعید حکیم از مراجع چهارگانه نجف در جمع آنان سخن گفت و سپس یکی از اهالی منطقه با حمل پرچمی سیاه، در پیشاپیش ده ها نفر از زائران اربعین در جاده منتهی به کربلا به راه افتاد.

در مراسم آغازین زیارت اربعین امسال گروهی از زائران ایرانی هم حضور داشتند و یکی از زائران از اهالی شهر اهواز ،پرچم سرخ رنگ بزرگی را حمل می کرد که بر آن شعار 'حسینیون لن نرکع' نقش بسته بود.

این گروه طلایه داران زیارت عاشورا هستند که در روزهای آینده هرچه به کربلای معلا نزدیک می شوند، برتعدادشان افزوده می شود.

مراسم پیاده روی زیارت عاشورا هر ساله از دهه اول ماه صفر (بین نهم تا دهم) شروع می شد و امسال مقام های عراقی پیش بینی کرده بودند که این مراسم از اول ماه صفر سالجاری شروع شود، با اینحال حرکت پیاده روی اربعین ، امسال یک روز زودتر از پیش بینی مقام های عراقی شروع شده است.

مقام های عراق سال گذشته اعلام کرده بودند که بیش از 20 میلیون زائر از استان های مختلف عراق و سراسر جهان در مراسم اربعین شرکت داشتند.

پیاده روی اربعین بزرگترین حرکت انسانی مسالمت آمیز در جهان است که تنها بار معنوی دارد و شرکت کنندگان در این پیاده روی، با این اقدام خود ، میثاق دائمی خود را با حرکت ظلم ستیزانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نوه پیامبر و فرزند علی(ع) و فاطمه (س) و همدردی با حضرت زنیب(س) تجدید می کنند.

مسئولان محلی در استان بصره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیش بینی کرده اند که کاروان های ایرانی زیارت اربعین نیز بزودی به مرزهای عراق در جنوب این کشور برسند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین