|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۲۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
در این دیدار رئیس جمهور تاجیکستان توسعه روابط استراتژیک میان دوشنبه و «پکن» را نه تنها در راستای منافع ملی 2 کشور، بلکه در جهت تحکیم ثبات و امنیت منطقه‌ای دانست.
مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی و قاچاق مواد مخدر از مهم‌ترین محورهای مذاکرات رئیس جمهور تاجیکستان و کمیسر ویژه چین در مسائل امنیتی در «دوشنبه» بود.

 «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «چین هاپین» کمیسر ویژه چین در مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم شب گذشته در محل «قصر ملت» «دوشنبه» دیدار و پیرامون همکاری‌های دوجانبه، مسائل امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار رئیس جمهور تاجیکستان توسعه روابط استراتژیک میان دوشنبه و «پکن» را نه تنها در راستای منافع ملی 2 کشور، بلکه در جهت تحکیم ثبات و امنیت منطقه‌ای دانست.

رحمان همچنین از سطح موجود همکاری‌های امنیتی و نظامی-فنی دوجانبه با چین، در جهت حفظ امنیت مرزی تاجیکستان با افغانستان و افزایش اقتدار دفاعی این کشور ابراز رضایت کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان ادامه داد: تأمین امنیت و ثبات منطقه‌ای به تحقق برنامه‌ها و توافقات بین دوشنبه و پکن کمک خواهد کرد.

در این ملاقات همچنین بر علاقه‌مندی 2 کشور جهت مبارزه مشترک علیه تروریسم، افراط‌گرایی، قاچاق مواد مخدر و سایر جنایات بین‌المللی تأکید شد.

کمیسر ویژه چین در مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم همچنین با «رمضان رحیم‌زاده» وزیر کشور تاجیکستان دیدار کرد.

در این دیدار رحیم‌زاده و هاپین بر علاقه‌مندی دوشنبه و پکن جهت توسعه تعاملات دوجانبه در زمینه‌های امنیتی، مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی و جدایی‌طلبی و تبادل تجربه و اطلاعات در این زمینه‌ها تأکید کردند.

کمیسر ویژه چین با اشاره به وجود اسناد امضا شده در زمینه همکاری‌های مرزی بین 2 کشور، از آمادگی کشورش برای گسترش ابعاد این نوع همکاری‌ها خبر داد.






منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین