|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۲۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
زینب طوماری تیراندازی که در مسابقات حاضر بود نیز گفت: به نحوه برگزاری انتقاد دارم زیرا ملاک انتخابی مشخص نبود. ما در دو روز شلیک کردیم اما مشخص نشد که مسابقه مقدماتی مهم است یا فینال.
تعدادی از تیراندازان با عدم حضور در رقابت های انتخابی تیم ملی این رقابت‌ها را تحریم کردند.

 فدراسیون تیراندازی آذر ماه میزبان رقابت های قهرمانی سلاح های بادی آسیاست. برای انتخاب ملی پوشان حاضر در قهرمانی آسیا طی چهار روز مسابقات انتخابی برگزار شد و روز گذشته (شنبه) به پایان رسید. فدراسیون همه ساله از رقابت های آزاد و لیگ نفرات حاضر در تیم ملی را انتخاب می کرد و در پایان انتخابی درون اردویی برگزار می شد.

اما امسال شیوه راهیابی تیراندازان به اردوی تیم ملی متفاوت بود. تیراندازانی که حد نصاب ورود به انتخابی را شلیک کردند جواز حضور در مسابقات را بدست آوردند که البته این حد نصاب پایین بود و تعداد زیادی میتوانستند در مسابقه انتخابی حضور پیدا کنند.

با این حال تعداد شرکت کنندگان در این انتخابی کم بود و چند تن از تیراندازان شاخص مسابقات انتخابی را تحریم کرده و در این رقابت ها شرکت نکردند و دلیل تحریم رقابت ها را نحوه اشتباه مسابقات انتخابی میدانند. مساله ی دومی که اعتراض تیراندازان را به همراه داشت هزینه های دریافتی فدراسیون بود. به غیر از مبلغ ورودی ۳۰ هزار تومانی که تیراندازان موظف به پرداخت آن بودند، هزینه ساچمه و تجهیزات نیز از تیراندازان دریافت می شد.

با احتساب هزینه خوابگاه، وعده های غذایی و ایاب و ذهاب هر تیرانداز شهرستانی نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان باید پرداخت می‌کرد که این مبلغ برای تیراندازان تهرانی به دلیل عدم پرداخت هزینه خوابگاه و ایاب و ذهاب کمتر بود.

ابراهیم برخورداری ملی‌پوش تپانچه ایران در المپیک لندن بعد از عدم حضور در رقابت ها به خبرنگار ایسنا گفت: امسال ما چند مرحله مسابقه آزاد، لیگ و قهرمانی کشور داشتیم. با برگزاری این مسابقات نیازی به انتخابی نبود زیرا باید مجموع شلیک های تیراندازان حکم ورود به تیم ملی را داشته باشد. اطلاع دارم خیلی از تیراندازان این رقابت ها را تحریم کردند و با این شرایط قهرمانی آسیا را از دست می دهند.

وی ادامه داد: این انتخابی برای مسابقات قهرمانی آسیاست و این یعنی ما تیم ملی نداریم و تنها برای مسابقاتی که احتمالا به فدراسیون تحمیل شده، انتخابی گذاشتند. وضعیت این روزهای تیراندازی واقعا نگران کننده است.

زینب طوماری تیراندازی که در مسابقات حاضر بود نیز گفت: به نحوه برگزاری انتقاد دارم زیرا ملاک انتخابی مشخص نبود. ما در دو روز شلیک کردیم اما مشخص نشد که مسابقه مقدماتی مهم است یا فینال.

وی افزود: سبقت الهی در این رقابت ها حضور نداشت. چیزی که گفته شده این است که چون سبقت الهی المپیکی بوده عضو تیم ملی خواهد بود. باید وضعیت برای همه یکسان باشد. امسال نزدیک به پانزده مسابقه دادهایم و نیازی به انتخابی نبود. شاید تیرانداز در این رکوردگیری شرایط خوبی نداشته باشد و نباید انتخابی بر حسب یک مسابقه باشد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در حالی که نزدیک به یک ماه تا مسابقات قهرمانی آسیا فرصت باقی است، اردوها دو هفته بعد آغاز خواهد شد و تیراندازان تیم ملی تنها چند روز در اردوی تیم ملی خود را آماده خواهند کرد. تیم ایران میزبان رقابت هاست و خیلی قبل تر این ها باید تکلیف نفرات حاضر در تیم ملی مشخص می شد. با این حال تیم ملی تفنگ نیز همچنان بدون سرمربی است و بعد از رفتن لازلو این تیم بلاتکلیف است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین