|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش برای کاهش آمار زندانیان یک روزه در استان خبر داد.
 رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش برای کاهش آمار زندانیان یک روزه در استان خبر داد.

هادی هاشمیان گفت: زندانیان یک روزه کسانی هستند که برای آن‌ها قرار کفالت یا قرار وثیقه صادر شده است اما به دلیل همراه نداشتن کفیل و وثیقه در روز مراجعه به دادگاه، راهی زندان می‌شوند.

وی با بیان این‌که «طبق آمار های داده شده، 11 درصد جمعیت زندانی‌های استان برای یک روز وارد زندان شدند»، تصریح کرد: کسانی که به عنوان متهم به دادسراها و محاکم استان احضار می‌شوند برای این‌که بازداشت نشوند، باید کفیل یا وثیقه به همراه داشته باشند.

وی افزود: برای کاهش آمار زندانی‌های یک روزه، با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گلستان، در هر ساعت از شبانه‌روز کارشناسان کشیکی را تعیین کردیم که اگر قاضی قرار کفالت یا وثیقه ای برای فردی صادر کرد، امکان دریافت آن و جلوگیری از ورود فرد به زندان وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به این‌که «فرد حتی با ورود یک روز به زندان برچسب کیفری می‌خورد»، گفت: این امر می‌تواند در آینده بر روی اشتغال و ازدواج آن فرد اثرگذار باشد؛  بنابر این همه ما به طور قانونی و شرعی درباره این موضوع مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در این خصوص از دادستان‌ها و رؤسای حوزه های قضایی استان گلستان در خواست کردیم، نسبت به اجرای صحیح دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها اهتمام و تخلف‌های احتمالی را بی‌هیچ اغماضی گزارش کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین