|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۲۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
در نهایت، رهبری حزب سوسیالیست اسپانیا تصمیم گرفت که با عدم شرکت در رأی گیری برای انتصاب نخست وزیر در روز شنبه، به راجوی اجازه دهند که یک دولت اقلیت تشکیل دهد.
اسپانیا پس از ده ماه مجادله سیاسی و برگزاری دو انتخابات سراسری ناتمام و فاقد نتیجه، یک دولت جدید تشکیل می‌دهد.

 به نقل از گاردین، اسپانیا پس از ده ماه مجادله سیاسی و برگزاری دو انتخابات سراسری ناتمام و فاقد نتیجه که به برخی از فاحش ترین تغییرات سیاسی در این کشور ظرف چهار دهه اخیر انجامید، یک دولت جدید تشکیل می دهد.

پیش بینی می شود که «ماریانو راجوی» از حزب «محافظه کار خلق» اسپانیا بار دیگر در سمت نخست وزیر این کشور به فعالیت بپردازد.

با آنکه حزب محافظه کار خلق اسپانیا در انتخابات دسامبر ۲۰۱۵ و ژوئن ۲۰۱۶ اکثر کرسی های پارلمان را تصاحب نمود، از کسب اکثریت قاطع در هر دو انتخابات بازماند. در این میان، حزب سوسیالیست اسپانیا نیز از هرگونه همکاری برای هموار نمودن مسیر بازگشت راجوی به دفتر نخست وزیری این کشور به شدت خودداری کرد.

در نهایت، رهبری حزب سوسیالیست اسپانیا تصمیم گرفت که با عدم شرکت در رأی گیری برای انتصاب نخست وزیر در روز شنبه، به راجوی اجازه دهند که یک دولت اقلیت تشکیل دهد.

گفتنی است که نخستین وظیفه راجوی در سمت نخست وزیر جدید اسپانیا، به تصویب رساندن لایحه بودجه سال آتی است. اقتصاد اسپانیا ظرف سه ماه گذشته ۰.۷ درصد رشد کرده است، اما این کشور برای جبران کسری بودجه خود نیازمند درآمدی ۵ میلیارد یورویی از محل دریافت مالیاتها یا کاهش هزینه هاست.

این در حالی است که حزب سوسیالیست اسپانیا اعلام کرد که بودجه های دولت آینده را تصویب نخواهد کرد و برای تقویت ثبات دولت حاکم اقدامی صورت نخواهد داد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین