|
|
امروز: شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۲۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه ورزشگاه ٧٥ هزار نفری نقش جهان بعد از ٢٢ سال در آستانه بهره برداری قرار گرفته است، تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه با استانداری اصفهان ، اداره ورزش و جوانان اصفهان و فولاد مبارکه، برای تکمیل این مجموعه تا سقف ٣٠ میلیارد تومان متعهد شدیم.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از افتتاح ماشین ریخته گری شماره ٥ این مجموعه و همچنین ورزشگاه نقش جهان در سفر معاون اول رئیس جمهوری خبر داد و گفت: ظرفیت تولیدی ما ٤/٥ میلیون تن است که پس از وارد مدار شدن ماشین ریخته‌گری شماره ٥ این میزان ٨/١ میلیون تن افزایش پیدا می‌کند و به ٢/٧ میلیون  تن  خواهد رسید. 

فولاد مبارکه بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی جهان

به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، دکتر بهرام سبحانی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گفت: در سیاست‌های در نظر گرفته شده در مجتمع فولاد مبارکه قرار بر این شد تا در اولویت نخست خوراک مجموعه را تأمین کنیم، این در حالی بود که برخی معادن ما به دلیل ساخت مجتمع فولاد، مصرف کننده معادن خود بودند به همین دلیل برای تأمین سنگ در معدن سنگان سرمایه‌گذاری کردیم. وی با بیان اینکه سال گذشته با واردات گندله فعالیت خود را پشت سر گذاشتیم، افزود: به طور قطع واردات، با سیاست های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد در این راستا توسعه های افقی و افزایش ظرفیت را در نظر گرفتیم و در ادامه این مسیر سعی در کیفی سازی محصول کردیم و اقداماتی انجام دادیم. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه فولاد مبارکه بزرگترین تولید کننده فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقاست و سهم ٢٢ درصدی در تولید بین این کشورها دارد، گفت: این مجموعه بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی با ظرفیت ١٢ میلیون تن است.

سهم یک درصدی فولاد مبارکه در تولید ناخالص داخلی

وی با بیان اینکه ارزش دارایی های فولاد مبارکه و زیر مجموعه های آن حدود ٢٥ هزار میلیارد تومان است، گفت: این شرکت با هفت هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان سرمایه ثبت شده ؛ بزرگترین شرکت بورسی محسوب می شود. سبحانی با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه در تولید ناخالص داخلی از سهم یک درصدی برخوردار است، گفت:این شرکت در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت هم سهم پنج درصدی دارد.

اشتغال ٣٥٠ هزار نفر در گروه فولاد مبارکه

سبحانی با اشاره به برنامه عملکرد فولاد مبارکه در هفت ماهه سال جاری در بخش های مختلف تولید گفت: برنامه سال فولاد مبارکه تولید ٧ میلیون و ٢٠٠ هزار تن گندله سنگ آهن بود که حدود سه درصد از برنامه جلوتر هستیم. طبق برنامه در بخش آهن اسفنجی باید ٤ میلیون و ٦٣٠ هزار تن تولید می کردیم که ٩٨ درصد برنامه محقق شد. وی با بیان اینکه برنامه فولاد مبارکه محقق شده است، ادامه داد: در بخش تختال (شمش فولادی) باید سه میلیون و ٦٠٠ هزار تن تولید انجام می شد که با تولید سه میلیون و ٦٤٨ هزار تن یک درصد و در بخش کلاف گرم سه درصد از برنامه جلوتر بودیم.  مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه ٣٥٠ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در فولاد مبارکه اشتغال دارند، افزود: در فولاد مبارکه ١٣ هزار و ١٥٠ نفر، در فولاد سبا ٩٢٠ نفر و در هرمزگان ١٦٧٣ نفر اشتغال مستقیم دارند . همچنین ٣٣٤ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم دارند. سبحانی با اشاره به وضعیت سهام این شرکت گفت: ٣٠ درصد سهام فولاد مبارکه متعلق به سهام عدالت، ١٧درصد متعلق به ایمیدرو، ١٣,٦ سرمایه گذاری مهر اقتصاد و ١٤ درصد در اختیار شستا و ٢١ درصد در اختیار سایر سهامداران فولاد مبارکه است.

تأمین ٨٤ درصد نیاز فولاد مبارکه در داخل کشور

مدیر عامل فولادمبارکه اصفهان تصریح کرد: بیش از ٨٤ درصد مواد اولیه، مواد مصرفی و قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه از داخل تامین می شود و حدود یک هزار کارخانه از جمله صنایع خودروسازی، صنایع لوازم خانگی، نفت، گاز و پتروشیمی از محصولات فولاد مبارکه بصورت مستقیم استفاده می کنند . سبحانی گفت: در فولاد مبارکه سه مجموعه بزرگ فولادسازی (مجتمع فولاد مبارکه، فولاد سبا و فولاد هرمزگان) وجود دارد که زیرمجموعه شرکت فولاد مبارکه محسوب می شوند.

واحد آهن اسفنجی فولاد سفید دشت افتتاح می شود

وی با اشاره به افتتاح شرکت فولاد سفیددشت همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری گفت: این شرکت به عنوان یکی از طرح های استانی فولاد که توسط ایمیدرو از سال‌های گذشته شروع شده بود برای تکمیل به فولاد مبارکه تحویل داده شد .

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: فولاد سفید دشت از مجموع هشت طرح استانی به بهره برداری می رسد و افتخاری برای فولاد مبارکه محسوب می شود. سبحانی  افزود: هم اکنون واحد آهن اسفنجی این مجموعه آماده تولید است و هفته آینده بطور رسمی افتتاح خواهد شد.

تولیدات فولاد مبارکه ٨/١ میلیون تن افزایش می‌یابد

مدیر عامل فولادمبارکه گفت: آخرین ظرفیت تولید فولاد مبارکه ٤/٥ میلیون تن است که با افتتاح طرح رسمی ریخته گری شماره پنج ٨/١ میلیون تن به ظرفیت این مجموعه اضافه خواهد شد. به گفته سبحانی، جمع مبلغ ریالی پروژه ریخته گری شماره ٥ معادل ٥٠٢ میلیارد تومان است. وی گفت: امروز فولاد مبارکه یک مجموعه ٢/٧ میلیون تنی است که با احتساب فولاد هرمزگان و فولاد سبا در گروه فولاد مبارکه ؛ ٩,٥ میلیون تن ظرفیت تولید دارد. دکتر سبحانی با اشاره به ظرفیت تولید گروه فولاد مبارکه در سه مجموعه فولاد مبارکه، فولاد سبا و هرمزگان، افزود: با راه اندازی طرح توسعه سبا تا پایان سال ٩٥ ، این مجموعه به ظرفیت تولید ١٠ میلیون و ٣٠٠ هزار تن دسترسی پیدا می کند.

سهم ٥٠ درصدی فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به برنامه های تولید فولاد کشور در افق برنامه های ١٤٠٤، گفت: فولاد مبارکه تا امروز حدود ٥٠ درصد از فولاد داخل را تولید کرده و در راهبردهای خود نیز سهم تولید ٥٠ درصد را پیش بینی کرده است.

سبحانی گفت: طرح های توسعه فولاد مبارکه تا سال ١٣٩٧ تعریف و عملیاتی شده و طرح های توسعه این شرکت تا سال ١٤٠٤ طراحی شده است. وی افزود: پروژه های عملیاتی فولاد مبارکه تا سال ٩٧ مشخص شده و در برخی از موارد اجرایی شده و یا در فرایند مناقصه قرار دارد.
صادرات ٥٤ درصدی فولاد مبارکه به اتحادیه اروپا

وی همچنین به میزان فروش داخل و خارج فولاد مبارکه طی هفت ماهه سال ٩٥ اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت سهم فروش فولاد مبارکه در بازار داخل از ٦٥ درصد به ٦٨ درصد و میزان فروش صادراتی با کاهش به ٣٢ درصد رسیده است. به گفته مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، میزان فروش فولاد مبارکه از ابتدای راه اندازی تا به امروز در بازار داخل ٧٢ میلیون تن و در بازار خارج ١٧ میلیون تن بود و در مجموع به ارزش ٣٧ میلیارد دلار است.وی همچنین یادآور شد، در بازارهای صادراتی طی ٧ ماهه نخست امسال ٥٤ درصد محصولات فولاد مبارکه به اتحادیه اروپا صادر شده است.

سهم ٥/١درصدی فولاد مبارکه از برداشت آب زاینده رود

سبحانی با بیان اینکه سهم فولاد مبارکه از برداشت آب زاینده رود ٥/١ درصد است، به اجرای طرح احداث شبکه فاضلاب شهرهای مبارکه و لنجان اشاره کرد و گفت: فولاد مبارکه برای کاهش وابستگی به آب زاینده رود قراردادهایی را با شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جهت ایجاد شبکه فاضلاب در شهرهای مبارکه و لنجان منعقد کرد. وی با بیان اینکه فولاد مبارکه در ازای احداث شبکه فاضلاب در این شهرها پساب شهری را جمع آوری و برای مصرف به این شرکت پمپاژ می کند،افزود: این پروژه برای تامین ٤٥٠ لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز فولاد مبارکه ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

افتتاح ورزشگاه نقش جهان پس از ٢٢ سال

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه ورزشگاه ٧٥ هزار نفری نقش جهان بعد از ٢٢ سال در آستانه بهره برداری قرار گرفته است، تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه با استانداری اصفهان ، اداره ورزش و جوانان اصفهان و فولاد مبارکه، برای تکمیل این مجموعه تا سقف ٣٠ میلیارد تومان متعهد شدیم.

سبحانی با بیان اینکه این پروژه در مدت کمتر از دو سال آماده بهره برداری شد، گفت: فولاد مبارکه قبل از این  تفاهم نامه نیز حدود ١٨ میلیارد تومان کمک کرده بود.وی گفت: سازه های فلزی این مجموعه مونتاژ مجدد شده و تاسیسات، رختکن ها، اتاق های نمایندگان فدراسیون و داوران مطابق استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا بازسازی شده است.وی با بیان اینکه صندلی های هر دو طبقه ورزشگاه به طور کامل نصب خواهد شد، گفت: ٤٥ هزار صندلی در طبقه اول نصب شده و صندلی های طبقه دوم نیز در حال نصب است .

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به افتتاح ورزشگاه نقش جهان با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری گفت:   این ورزشگاه از قابلیت برگزاری مسابقات ملی و بین المللی برخوردار است و در حال حاضر یکی از مدرن ترین و زیباترین پروژه های ورزشی کشور است .

اجرای برخی از توافقنامه های فولادی بعد از برجام

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر سرانجام برخی توافقات فولاد مبارکه بعد از برجام، گفت: یکی از این توافقات فروش محصولات فولاد مبارکه به اروپاست که در حال انجام است. همچنین دو تفاهم نامه برای توسعه فولاد هرمزگان و توسعه نورد فولاد در حال انعقاد است.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین