|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۶
کد خبر: ۱۲۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به سرپوش گذاشتن برخی قدرت ها بر جنایت های عربستان در یمن، گفت: آنچه رژیم عربستان در منطقه انجام می دهد، منافقانه است.
 عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن با اشاره به سرپوش گذاشتن برخی قدرت ها بر جنایت های عربستان در یمن، گفت: آنچه رژیم عربستان در منطقه انجام می دهد، منافقانه است.

به گزارش شبکه خبری العهد، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن این سخنان را امروز /چهارشنبه/ در یک مراسم مذهبی در صنعا پایتخت این کشور (ع) که هزاران تن از یمنی ها در آن حضور داشتند، عنوان کرد.

رهبر انصار الله با بیان اینکه آنچه رژیم عربستان در منطقه انجام می دهد، رفتاری منافقانه در اسلام است، افزود: وقتی امر به معروف و نهی از منکر از بین رود، دیگری حقی در زندگی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: نفاق امروز شکل تفکیری به خود گرفته و ما شاهد اقدامات بسیار شنیع و وحشیانه هستیم.

الحوثی همچنین گفت: زمانی که آمریکا به عربستان چراغ سبز نشان می دهد آنها با کمک یکدیگر می توانند فتنه و آشوب را در هر کشوری که بخواهند به راه بیاندازند. تجاوز به کشور ما نیز به همین شکل آغاز شد.

وی افزود: عربستان جنایت مراسم بزرگ ختم صنعا را مرتکب شد؛ سپس سکوت کرد و خود را از آن کنار کشید؛ متاسفانه طرف هایی وجود دارند که می خواهد بر جنایات سعودی ها سرپوش بگذارند.

رهبر انصار الله با بیان اینکه، سعودی ها مردم یمن را در مدارس، مساجد و حتی در قبرستان ها هدف قرار می دهند، گفت: ما نباید به سازمان ملل اعتماد کنیم زیرا موضع گیری این سازمان حتی پس از جنایت مراسم ختم صنعا نیز ناکافی بود.

الحوثی افزود: عربستان با وعده های مالی و خوش خدمتی در امور کشورها دخالت می کند تا از این طریق با نفوذ در آنها آرامش و ثبات را در این کشورها متزلزل کند.

وی همچنین بر ادامه تکمیل روند تشکیل دولت و تقویت مستلزمات آن برای مقابله با دشمن و نیز مقاومت و یکپارچگی در برابر آن تاکید کرد.

رهبر انصار الله تصریح کرد: مسئولیت ملی بر دوش ما قرار دارد که باید آن را به انجام برسانیم و هیچ جایگزینی به جز ذلت و تسلیم در برابر آن وجود ندارد.

الحوثی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امیدواریم که برادران مان در سوریه و مقاومت در لبنان پیروز شوند.

عربستان فروردین سال گذشته با تشکیل ائتلافی از کشورهای عربی به جز عمان، حمله همه جانبی نظامی به یمن را آغاز کرد که در جریان آن غیر نظامیان بسیاری جان باخته اند، زیرساخت های فقیرترین کشور منطقه آسیب جدی دیده و زمینه رشد گروه های تکفیری همچون القاعده و داعش در این کشور فراهم شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین