|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اعزام حج عمره فعلا مصلحت نیست، گفت: سعودی‌ها مقرر کردند کسانی که برای بار دوم قصد سفر داشته باشند باید ۲ هزار ریال سعودی معادل ۲ میلیون تومان پرداخت کنند.
 نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اعزام حج عمره فعلا مصلحت نیست، گفت: سعودی‌ها مقرر کردند کسانی که برای بار دوم قصد سفر داشته باشند باید ۲ هزار ریال سعودی معادل ۲ میلیون تومان پرداخت کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید‌علی قاضی عسگر ظهر امروز در دیدار با کارگزاران و روحانیون عتبات خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی با هماهنگی‌های انجام‌شده امکانات بین‌راهی تقویت و زیرساخت‌های ارتباطی و راه مناسب نیز تا مرزهای خروجی تأمین‌ شده است.

وی تصریح کرد: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای توسعه اعزام‌های عتبات عالیات هدف‌گذاری کرده که با تلاش‌های انجام‌شده نخستین هتل بین‌المللی با همت سازمان‌ها و سرمایه‌گذاری انجام‌ شده در کربلا در هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

قاضی عسگر افزود: هتل مخصوص نجف نیز با ظرفیت حدود 700 تختخواب و با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت کشور درباره کارشکنی عربستان سعودی در حج امسال اظهار داشت: ما به‌منظور رعایت عزت و حفظ حرمت مردم در حج، پیگیری و مذاکراتی برای برقراری حج امسال انجام دادیم، اما کارشکنی عربستان مانع اعزام زائران ما به حج تمتع امسال شد.

قاضی عسگر افزود: مواردی همچون صدور ویزا در کشوری ثالث برای زائران ایرانی، امنیت حجاج ایرانی و استفاده از هواپیماهای دیگر کشورها در اعزام زائران از مواردی بود که با سعودی‌ها بر سر آن اختلاف داشتیم.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی مانع اصلی برگزاری حج عمره بوده است، اظهار داشت: علاوه بر آن سعودی‌ها مقرر کردند که کسانی که برای بار دوم قصد سفر داشته باشند باید 2 هزار ریال سعودی معادل 2 میلیون تومان پرداخت کنند که این موضوع بر هزینه سفر می‌افزود.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت کشور گفت: با این شرایط کشورهایی همچون الجزایر، مصر و مراکش این موضوع را نپذیرفتند و با این شرایط مصلحت نیست که حج عمره انجام شود مگر اینکه سعودی‌ها شرایط ما را بپذیرند و این مبلغ را دریافت نکنند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین