|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۹
کد خبر: ۱۲۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
وزیر خدمات اجتماعی عربستان سعودی می‌گوید کارمندان دولت در این کشور، کمتر از یک ساعت در روز کار مفید انجام می‌دهند.
 وزیر خدمات اجتماعی عربستان سعودی می‌گوید کارمندان دولت در این کشور، کمتر از یک ساعت در روز کار مفید انجام می‌دهند.

خالد العرج در گفتگویی تلویزیونی دربارۀ وضعیت اقتصادی عربستان سعودی گفت: «براساس مطالعات انجام شده، حجم فعالیت کارکنان (دولتی) از یک ساعت (در روز) فراتر نمی‌رود.»

این اظهارات دربارۀ وضعیت کارکنان دولت در عربستان سعودی در حالی مطرح شده‌است که در پی کاهش بهای نفت خام در بازارهای جهانی، عربستان سال گذشته با کسری بودجۀ حدود ۱۰۰ میلیارد دلاری روبرو شد.

بیش از دو سوم شاغلان در عربستان سعودی، در استخدام دولت هستند و ریاض در سال ۲۰۱۵ حدود ۴۵ درصد از بودجۀ خود، ۱۲۸ میلیارد دلار، را صرف پرداخت حقوق این افراد کرده‌است.

العرج گفت: «در وزارت‌خانۀ من بیش از یک میلیون متقاضی کار وجود دارد. از میان آن‌ها، ۲۰۰ هزار نفر هم اکنون در بخش خصوصی کار می‌کنند و دریافتی آن‌ها کاهش خواهد یافت.»

در حالی که پیش‌بینی می‌شود بهای نفت خام در بازارهای جهانی حدود ۵۰ دلار باقی بماند، انتظار می‌رود عربستان سعودی امسال رشد اقتصادی ۱.۲ درصدی را تجربه کند.

اذعان وزیر سعودی: ریاض در مرز ورشکستگی

همچنین محمد التویجری، معاون وزیر اقتصاد عربستان سعودی، که در همین برنامۀ تلویزیونی حضور داشت، گفت: «اگر ما اصلاحاتی انجام ندهیم و اگر اقتصاد جهانی به همین منوال بماند، ما در ۳ تا ۴ سال آینده ورشکست می‌شویم.»

در همین حال رژیم سعودی در ماه‌های اخیر برنامه‌هایی برای کاهش هزینه‌های دولتی معرفی کرده‌است که از آن جمله می‌توان به اعمال مالیات بر فروش، دریافت هزینۀ ۵۳۰ دلاری برای روادید زائران بیت‌الله الحرام در هر بار ورود به عربستان، کاهش یارانۀ انرژی، اعمال جرائم سنگین برای متخلفان حین رانندگی و کاهش حقوق کارمندان اشاره کرد.

به گزارش پرس تی وی ، کابینۀ رژیم عربستان سعودی در تاریخ ۵ مهر از کاهش ۲۰ درصدی حقوق وزراء و کاهش مزایای کارکنان بخش عمومی و اعضای مجلس این کشور خبر داد.

گفتنی است، قیمت پایین نفت، حمایت مالی عربستان از تروریست‌ها در سوریه و عراق و جنگ یمن فشار مالی زیادی بر عربستان وارد کرده‌است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین