|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۱۲۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
وی، با اشاره به اینکه در این همایش بانوان شاغل در دستگاه‌ها، NGO ها حضور دارند، ابراز داشت: گفت: همه مدارس شهری و روستایی ما تحت پوشش مرکز بهداشتی- درمانی شهری و روستایی قرار دارند و آموزش‌ها لازم از مدارس راهنمایی و دبیرستان آغاز می‌شود.
 رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری، پوکی استخوان و سرطان پستان را از شایع‌ترین بیماری‌هایی عنوان کرد که سلامت زنان را تهدید می‌کند.

 عقیل برگزار بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه همایش سلامت زنان و خانواده سالم در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه سرطان پستان از بیماری‌های جدی و رایج بین بانوان است، ادامه داد: این بیماری جزو اولین سرطان در میان بانوان است و همایش‌هایی این‌چنینی ضمن آگاهی دادن شرایطی فراهم می‌کند تا در مراکز بهداشتی معاینه درست پستان به زنان آموزش داده‌شده و درعین‌حال زنان هم به این بیماری حساس شوند.

برزگر، در ادامه، پوکی استخوان را هم ازجمله بیماری‌های عمده زنان و گفت: این بیماری در سن یائسگی شیوع بیشتری دارد و بنا داریم در این همایش در خصوص این بیماری، علائم و پیشگیری از آن آگاهی بخشی کنیم.

وی، درباره لزوم مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها به‌ویژه ویتامین"دی سه "گفت: جامعه ما در عمل، مردمان آفتاب گریزی دارد و به‌اندازه کافی نور خورشید به پوست و بدنشان نمی‌رسد، لذا در بلندمدت تأثیر این کمبود (نورخورشید) به‌صورت بیماری پوکی استخوان، آشکار می‌شود و این در حالی است که بر طبق تحقیقات وزارت بهداشت، مردم ما در حالت عادی به دلیل تراکم کم‌استخوانی دچار پوکی استخوان می‌شوند که این کمبود (ویتامین"دی سه") یقیناً اثرات جدی‌تری بر استخوان‌ها دارد و پوکی استخوان شدیدتری را ایجاد می‌کند.

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری، در ادامه ابراز داشت: مصرف ماهانه یک قرص ویتامین"D" برای پیشگیری از پوکی استخوان لازم است.

برزگر بابیان اینکه تمام افراد برای پیشگیری از بروز پوکی استخوان و نرمی استخوان ماهانه یک قرص ویتامین D مصرف کنند، گفت: برای فرهنگ‌سازی در این زمینه ماهانه قرص آهن و ویتامین”D”در سطح دبیرستان‌های ما توزیع می‌شود تا جامعه زنان ما در سنین بزرگ‌سالی و میان‌سالی دچار پوکی استخوان نشوند.

 وی، با اشاره به اینکه در این همایش بانوان شاغل در دستگاه‌ها، NGO ها حضور دارند، ابراز داشت: گفت: همه مدارس شهری و روستایی ما تحت پوشش مرکز بهداشتی- درمانی شهری و روستایی قرار دارند و آموزش‌ها لازم از مدارس راهنمایی و دبیرستان آغاز می‌شود.

این مسئول با ابراز رضایت از توجه به موضوع سلامت زنان در قالب همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی، گفت: گروه سلامت جمعیت، خانواده مرکز بهداشت ساری تاکنون چندین همایش با موضوع سلامت بانوان برگزار کرده است که در آینده‌ای نزدیک هم برنامه‌هایی برای این حوزه داریم که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برزگر با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: فعالیت‌های زنان در جامعه و نیز خانواده به‌عنوان مادر و همسر برای ما حائز اهمیت است، زیرا معتقدیم سلامت زنان و مادران، نقش ویژه‌ای در سلامت خانواده دارد و اگر مادر یا همسری در خانواده سالم نبوده و به بیمار شود، نظام خانواده در بسیاری از فعالیت‌ها همچون نگهداری فرزندان، تحصیل آن‌ها و ... دچار اختلال و بی‌نظمی می‌شود.

وی افزود: جامعه هدف ما در این همایش بانوان هستند و امیدواریم همایش‌های این‌گونه و کلاسهای توجیهی موجب آگاهی بخشی بانوان جامعه در حوزه بهداشت خانواده شود و از سویی موجب شود آنان از بیماری‌های رایج در بین بانوان و سرطان‌های شایع آگاهی پیدا کنند.

به گزارش مهر، این همایش شامل برنامه‌های آموزشی، کارگاه روانشناسی سلامت خانواده و سلامت زنان در محیط کار بود که با حضور عارف کثیری کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و محمد اسماعیل رشیدایی کارشناس مسئول مرکز بهداشت ساری، در حوزه‌های یاد شده بحث و گفتگو شد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین