|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۲۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کلمنس بکتارت، وکیلی که این شکایت را تنظیم کرده گفت: در این شکایت اتهامات "آدم ربایی، شکنجه و جنایت علیه بشریت" مطرح شده است.
خبرگزاری فرانسه از شکایت دو گروه حقوق بشری از دولت سوریه در دادگاه ویژه پاریس در ارتباط با مفقود شدن دو فرد سوری-فرانسوی خبر داد.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو گروه موسوم به "فدراسیون بین المللی حقوق بشر" و "لیگ حقوق بشر" اقدام به ثبت شکایتی در ارتباط با این دو شخص مفقود شده و علیه "اشخاص ناشناس" در واحد جرایم جنگی در دادگاه عالی پاریس کرده‌اند.

در صورتی که دادگاه این پرونده را به جریان اندازد این به معنی اولین تحقیقات قضایی علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه خواهد بود.

در عین حال یکی از طرف‌های شکایت کننده فردی به نام "عبیدا دباغ" است که گفته شده برادر یک شهروند فرانسوی-سوری دستگیر شده در سوریه در سال ۲۰۱۳ و عموی فرد دوم مفقود شده است.

کلمنس بکتارت، وکیلی که این شکایت را تنظیم کرده گفت: در این شکایت اتهامات "آدم ربایی، شکنجه و جنایت علیه بشریت" مطرح شده است.

این شکایت مربوط به مفقود شدن "مازن دباغ"، ۵۷ ساله و پسر ۲۲ ساله او به نام "پاتریک" است و ادعا شده که آنها توسط اعضای سرویس اطلاعاتی نیروی هوایی سوریه دستگیر شده‌اند.

وکیل مذکور گفت، شانس رسیدن این پرونده به مرحله محاکمه کم است، اما دادگاه می‌تواند سرنوشت این مفقود شدگان را مشخص کرده و ارتکاب جنایت علیه بشریت را تایید کرده و مسئولیت‌ها را شناسایی کند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین