|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۲۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
سرگئی رودوسکی، رئیس ستاد نیروهای مسلح روسیه، نیز تاکید کرد: پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه و سوریه به صورت کامل به حالت تعلیق درآمده است و این روند ادامه خواهد داشت.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه از آمادگی کشورش و دمشق برای از سرگیری آتش بس انسانی در سوریه خبر داد.

 به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: مسکو و دمشق برای از سرگیری آتش‌بس انسانی در حلب در صورت دریافت ضمانت‌های لازم  از سوی سازمان‌های بین‌المللی برای تخلیه افراد زخمی از مناطق تحت سیطره تروریست‌ها در حلب، آماده هستند.

ایگور کوناشینکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، در بیانیه‌ای گفت: نیروی هوایی روسیه و سوریه در طول هشت روز گذشته حملات هوایی خود را تا 10 کیلومتری حلب متوقف کردند.

وی افزود: 6 گذرگاه انسانی و همچنین مراکز امدادرسانی غذایی و دراویی اولیه برای پذیرش غیرنظامیانی که می‌خواهند شرق حلب را ترک کنند،  به صورت شبانه‌روزی باز شده‌ است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: مسکو با همکاری مقامات سوریه آماده از سر گیری آتش‌بس انسانی در حلب است، اما سازمان‌های بین المللی باید آمادگی خود را برای تخلیه غیر نظامیان،افراد مریض و زخمی از مناطق تحت سیطره تروریست‌ها در حلب اعلام کنند.

به گزارش این بیانیه، مرکز آشتی روسیه حدود 10 تن کمک‌های انسانی خود را به دست ساکنان منطقه شیخ مقصود در حلب رسانده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد: مسکو و دمشق ممنوعیت پرواز جنگنده‌های خود را بر فراز شهر حلب و حومه آن ادامه خواهند داد.

سرگئی رودوسکی، رئیس ستاد نیروهای مسلح روسیه، نیز تاکید کرد: پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه و سوریه به صورت کامل به حالت تعلیق درآمده است و این روند ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اعلام آتش‌بس انسانی جدید در حلب در ابتدا به درخواست سازمان‌های انسان‌دوستانه است،اما نیازمند تامین تضمین‌های لازم برای خروج زخمی‌ها و غیرنظامیان از سوی سازمان‌های بین‌المللی است.

 رئیس ستاد نیروهای مسلح روسیه افزود: از تمام گروه‌های مسلح در حلب خواسته شده به این آتش بس پایبند باشند، اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم و گروه‌های مسلح تمام تلاش خود را برای ممانعت از خروج غیرنظامیان و عناصر خود از حلب به کار خواهند برد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین