|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۲۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
گروه‌های فلسطینی از جمله حماس نشستی در غزه برای بحث درباره طرح پیشنهادی جهاد اسلامی تشکیل دادند و از مصر درخواست کردند با نظارت بر گفت‌وگو میان این گروه‌ها به اجرایی شدن آن کمک کند.
 گروه‌های فلسطینی خواستار اجرایی کردن طرح «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین شدند و آن را یک طرح صرفا فلسطینی و قابل قبول همه توصیف کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، گروه‌های فلسطینی در نشستی سیاسی که جنبش «الاحرار» در شهر غزه برگزار کرد، اعلام کردند: وضعیت کنونی به صورت اساسی نیازمند خارج شدن از شعارها و وارد شدن به مرحله اجرایی از طریق دعوت برای یک گفت‌وگوی فراگیر با مصر نیاز دارد.

«اسماعیل رضوان» از اعضای ارشد حماس نیز از مصر درخواست کرد ناظر گفت‌وگوی فراگیر فلسطینی باشد تا بر اصول و نقشه راه جدید آرمان فلسطین توافق شود.

رضوان در ادامه از تشکیلات خودگردان درخواست کرد توافق «اسلو» را لغو کند زیرا رژیم اشغالگر اسرائیلی این توافق را زیر پا گذاشته است.

وی بار دیگر از طرح شلح دفاع کرد و آن را طرحی ملی، مثبت و واقعی که با وضعیت کنونی فلسطین در سایه شکست توافق اسلو هماهنگ است، توصیف کرد.

رضوان سپس چارچوب رهبری موقت سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» را به گفت وگوی گسترده میان گروه‌ها برای رسیدن به اصول و روشی خواند که چارچوبی برای گفت‌وگو با توافق تمامی گروه‌ها باشد.

رمضان شلح جمعه هفته گذشته و در بیست و نهمین سالگرد تاسیس جهاد اسلامی طرحی 10 ماده‌ای برای سر و سامان دادن به اوضاع فلسطین ارائه داد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین