|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۲۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
وزیر کشور گفت: امنیت پایدار در کشور، بر محوریت مردم صورت میگیرد و ما امنیت را برای مردم و همراه با آنان می‌خواهیم.
 وزیر کشور گفت: امنیت پایدار در کشور، بر محوریت مردم صورت میگیرد و ما امنیت را برای مردم و همراه با آنان می‌خواهیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز طی سخنانی در پنجمین همایش پدافند غیرعامل که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به حفظ امنیت مردم توسط پدافند غیرعامل گفت: اقدامات و مجوعه کارهایی که در حوزه پدافند غیرعامل صورت می‌گیرد با برنامه ریزی است که مهم‌ترین مسئله، ایجاد امنیت پایدار برای توسعه است و در نبود امنیت، توسعه نیز امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: امنیت پایدار در کشور، بر اساس محوریت مردم صورت می‌گیرد و ما امنیت را برای مردم و همراه با آنان می‌خواهیم.

وزیر کشور تاکید کرد: هر چقدر در حوزه امنیت و ایجاد دفاع از کشور با ثبات و قدرت بیشتری حرکت کنیم، تهدیدات علیه کشور را بیشتر خنثی خواهیم کرد و در واقع تبلیغات، مانور‌ها و تجهیزات مهم‌ترین نشان قدرت ملی کشور است.

رحمانی فضلی گفت: دفاع بر اساس تهدیدات صورت گرفته، تعریف می‌شود که دارای دو حوزه نرم افزاری است که مباحث کلی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی را شامل می‌شود و دیگر بخش آن نیز سخت افزاری است که سازه‌ها، ساختمان‌ها، راهکاری توسعه کشور را در برمیگیرد.

وی با تاکید بر حوزه‌های وسیع پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل دامنه گسترده‌ای دارد و وظیفه اصلی این سازمان سیاست گذاری، نظارت و فعالیت‌های راهبردی است که سایر ارگان‌ها تحت نظارت سازمان پدافند غیرعامل و با همکاری این سازمان برای ایجاد امنیت تلاش کنند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین فعالیت این سازمان شناسایی و مقابله با تهدیدات است که برای حفظ امنیت و رضایت مردم باید انجام گیرد.

وزیر کشور با اشاره به عوامل ایجاد کننده اختلال در امنیت ملی گفت: فقر‌ها، حاشیه نشینی، هجمه‌های فرهنگی و... در سطح جامعه و در بخش نرم افزاری سطح کشوری از مهم‌ترین عوامل مخل در امنیت است که باید سازمان پدافندغیرعامل به سازمان‌های مرتبط در این زمینه هشدار دهد.

وی ادامه داد: در حوزه نرم افزاری سطح کشور که بسیار مهم است، نیازمند کمک اهالی دانش و پژوهش هستیم. علم و پدافند در یک حوزه قرار دارند و باید همواره از تهدیدات یک گام جلو‌تر باشند تا با شناسایی تهدیدات از طریق پدافند، مصون سازی را توسط علم در تمام سطوح جامعه ایجاد کند.

رحمانی فضلی با تاکید بر ضرورت شناسایی تهدیدات گفت: عزم و مقاومت در سطح کشور را باید افزایش دهیم و قادر به شناسایی به موقع تهدیدات باشیم. بر اساس اولویت بندی تهدیدات امروزی، اقتصاد در نخستین رده قرار می‌گیرد که با وجود آمار بالای نرخ بیکاری، نواسات قیمت نفت، چالش‌های دیگر مالی ابزاری در دست دشمن است و باید پدافند غیرعامل در کنار دولت برای مصون سازی تلاش کند.

وزیر کشور در ادامه گفت: مهم‌ترین فعالیت دیگر، تثبیت باور‌های مردمی است، چرا که امروزه در کشورهایی که جنگ‌های نظامی در حال وقوع است، جهل و نبود باور‌های عمیق دینی و فقر از مهم‌ترین عوامل جنگ است. به همین دلیل سازمان پدافند غیرعامل و سازمان‌های مرتبط باید با دیدگاه مناسب در وحدت و انسجام، باور عمیق دینی، رونق اقتصادی و نیز امید به آینده تلاش کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: دخالت‌های دشمن در امور داخلی کشور، به دلیل جزیره امنی است که ایران با قدرت دفاعی ایجاد کرده است اما باید با استفاده از هوشیاری، استفاده از تکنولوژی و تئوری‌های جنگی، اهداف دشمن را در تمام زمینه‌ها شناسایی و این سازمان، مصون سازی‌های لازم را ایجاد کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین