|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۲۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
رئیس حج و زیارت ایلام در خصوص ثبت نام زائران در سامانه سماح نیز گفت: تاکنون بیش از 400 هزار زائر از سراسر کشور برای شرکت در آیین بزرگ اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.
  رئیس حج و زیارت استان ایلام گفت: با رایزنی مسئولان کشوری و استانی و موافقت طرف عراقی، دفتر نمایندگی موقت کنسولگری عراق برای ارائه خدمات گذرنامه ای و صدور ویزا زائران اربعین در ایلام راه اندازی شد.

غلامرضا ممیز روز سه شنبه  اظهار کرد: اوایل هفته جاری نمایندگی کنسولگری کشور عراق به صورت موقت برای صدور ویزای این کشور ویژه زائران مراسم اربعین دایر و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی از آغاز روند صدور روادید (ویزا) زائران اربعین از روز گذشته (دوشنبه سوم آبان) در این استان توسط کنسولگری موقت عراق خبر داد و افزود: برای دریافت ویزا، ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح الزامی است.

رئیس حج و زیارت استان ایلام از استقرار دفاتر جدید زیارتی در سطح استان نیز خبر داد و تاکید کرد: با هماهنگی هایی که با مدیریت و اداره فنی و امور کارگزاران سازمان حج و زیارت انجام شد به غیر از چهار دفتر زیارتی استان (سه دفتر در شهر ایلام و یک دفتر در مهران) سه دفتر زیارتی دیگر (2 دفتر در ایلام و یک دفتر در دهلران) برای سهولت در صدور رویداد زائران ایجاد شد.

ممیز از زائران خواست تا از مراجعه حضوری به دفتر حج و زیارت استان خوداری کرده و برای اخذ ویزا به دفاتر زیارتی مستقر در استان مراجعه و مدارک مورد نیاز را تحویل دهند تا از این طریق برای آنها روادید سفر به عراق صادر شود.

وی با بیان اینکه داشتن گذرنامه و اخذ ویزای کشور عراق برای زائران اربعین حسینی الزامی است، یادآور شد: تردد از مرز مهران بدون داشتن گذرنامه و اخذ ویزای عراق ممنوع است و افرادی که فاقد گذرنامه باشند نمی توانند خارج شوند و لازم است که هر چه سریعتر نسبت به اخذ گذرنامه و ویزا اقدام کنند.

رئیس حج و زیارت ایلام در خصوص ثبت نام زائران در سامانه سماح نیز گفت: تاکنون بیش از 400 هزار زائر از سراسر کشور برای شرکت در آیین بزرگ اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

وی از زائران خواست ثبت نام در پیاده روی اربعین حسینی را به روزهای آخر موکول نکنند تا برای دریافت ویزا و دریافت خدمات بهتر با مشکل مواجه نشوند.

به طور میانگین روزانه 40 کاروان زیارتی از طریق مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات عراق اعزام می شوند که این میزان در ایام خاص به بیش از 60 کاروان نیز می رسد.

مرز مهران از امن و نزدیک ترین راه های دسترسی به عتبات عالیات است که همه ساله زائران زیادی برای سفر به عراق از این مرز بین المللی تردد می کنند.

پیش بینی می شود در ایام اربعین حسینی سال جاری بیش از 2 میلیون زائر از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات و حرم امام حسین (ع) مشرف شوند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین