|
|
امروز: دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
در پرداخت حقوق‌های رسمی هیچ اتفاق نمی‌افتد، زیرا دستگاه‌های نظارتی زیاد است و در ضمن اصلاً نمی‌توانند واقعاً غیرقانونی بدهند، اما در شرکت‌ها نه اینکه غیرقانونی بلکه فضای پرداخت به روش‌های مختلف خیلی زیاد است.
 وزیر کشور گفت: بعد از انتخابات نمایندگان زیادی که رأی نیاوردند به ما شکایت کردند که پول‌های کثیف هزینه شده ما هم گفتیم خودتان لایحه را تصویب نکردید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیرکشور در گفت‌وگویی تفصیلی با فارس، سخنانی داشته است که اهم آنها به شرح زیر است:

*بر اساس تقویم انتخابات ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از 22 الی 26 فروردین ماه 96 انجام خواهد شد و زمان تبلیغات هم از 8 لغایت 27 اردیبهشت ماه96 خواهد بود.

*ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفندماه 95 آغاز و تا 6 فروردین ماه ادامه خواهد داشت و زمان تبلیغات هم برای کاندیداهای این انتخابات از 21 الی 27 اردیبهشت ماه96 است؛ ستاد انتخابات کشور هم رسما از دی ماه فعالیت و کار خود را آغاز می‌کند.

*در بحث برگزاری انتخابات الکترونیکی کماکان وزارت کشور در انجام این کار مصر است اما نهایتا شورای نگهبان باید تایید کند که اگر تایید کنند اجرا خواهیم کرد و اگر تایید نکنند به روش قبلی انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

*فکر نمی‌کنم اجرای لایحه نظام جامع انتخاباتی به انتخابات 96 برسد لذا به نظرم تا اینکه در نوبت رسیدگی قرار بگیرد در مجلس به طول خواهد انجامید.

*در انتخابات دوره قبل درباره شفاف‌سازی منابع مالی کاندیداها یک لایحه مستقل و 2 فوریتی تقدیم مجلس کردیم و معتقد بودیم که حتما باید انجام شود و با توجه به اینکه مجلس معتقد بود آن لایحه خیلی مهم است و باید خیلی روی آن کار شود به کمسیون‌ها فرستاد و به هر حال انجام نشد اما ما همان موارد را در همین لایحه نظام جامع انتخابات که به دولت تقدیم کرده‌ایم گنجانده‌ایم و اگر آن تصویب شود قطعا به این موارد هم پرداخته خواهد شد.

*با گروه‌های شرور و هم با گروه‌های قاچاقچیان و هم تروریست‌ها مواجه هستیم که این گروه‌ها به نوعی در امر امنیتی در مناطق مرزی موثر هستند که در اینجا بحث قاچاق کالا و مواد مخدر و اشرار را داریم که این شرایط موجب می‌شود نیروهای ما با این گروه‌ها درگیری‌هایی را داشته باشند و خسارت‌هایی هم ما مواجه می‌شویم و هم خسارت‌ها و هزینه‌های زیادی برای آنها ایجاد کرده‌ایم.

*در ایام دهه اول محرم و عزاداری، آنها برنامه‌هایی را در نقاط مختلف کشور تدارک دیده بودند و گزارش‌هایی را در این ارتباط داشتیم که به لطف خدا و طبق دستورالعمل امنیتی همه هیات‌ها و مساجد را بسیج کردیم و از بسیج و نیروهای انتظامی هم کمک گرفتیم که در نتیجه شاهد بودید هیچ اتفاقی به وقوع نپیوست.

*ما در موضوع مسائل امنیتی اصلا نگران نیستیم البته بدین معنا نیست که هوشیار نباشیم و هوشیاری‌مان را از دست بدهیم، کاملا مسلط و هوشیار هستیم و ان‌شاءالله خداوند همانند گذشته کمک کند تا اتفاقی نیفتد.

*در ارزیابی‌ها اگر به این نتیجه برسیم که استاندار یا فرمانداری آن طور که باید و شاید در اجرای وظایف و برنامه‌ها فعال نبوده یقینا در دستور تعویض قرار می‌دهیم ولی اینکه بگوییم فشاری وجود دارد نه اینطور نیست و فشاری نیست اما توصیه و پیشنهاد و گلایه و شکایت از اینها است که اینها را بررسی می‌کنیم.

*در مورد استان اصفهان، طبق بررسی‌هایی که داشته‌ایم جز استان‌هایی است که شامل این موارد می‌شود ولی اینکه نتیجه چه می‌شود باید ببینیم نتیجه ارزیابی و بررسی‌ها چه می‌شود و تعاملات با استان و دولت چه خواهد شد چون یکسری نارضایتی‌هایی بود. باید بررسی کنیم و به هر نتیجه برسید اقدام خواهیم کرد.

*تعویض یک استاندار به این معنا نیست که آن استاندار در معرض بی‌لطفی و کم‌توجهی باشد لذا امکان دارد در یک استانی موفق نباشد و در جای دیگری موفق‌تر باشد، استاندارانی که من عوض کردم تقریبا درجای دیگری مشغول به کار شدند و از ظرفیت آنها استفاده کردیم.

*آیا در مجلس مخالف و موافق وجود دارد یا خیر؟ به هر حال وجود دارد و عده‌ای موافق یا مخالف یک لایحه هستند سپس رای گیری می‌کنند و هر نتیجه‌ای به دست آمد همه تابع آن هستند، آیا این به معنی ناهماهنگی در مجلس است که مطمئنا اینطور نیست ذات مجلس این است که بحث شود بین موافق و مخالف در دولت هم همین گونه است.

*در جلسه خصوصی فرماندهان پولهای کثیف را مطرح کردیم و در آن جلسه بحث مواد مخدر بود و درباره درآمدهای ناشی از فروش مواد مخدر صحبت شد به هر حال این پول‌ها جز پول‌های کثیف تلقی می‌شود و اینها می‌توانند از طریق مختلف در بحث‌های گوناگون وارد شود و یکی از حوزه‌ها حوزه قدرت و سیاست است.

*ابایی نداشتیم از بیان این مسأله زیرا ما نگرانیم این پول‌ها نرود در جاهایی که تاثیرگذاری در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها داشته باشد، این مسأله را روزنامه‌ها و رسانه‌ها پرداختند که به نظرم کار خوبی بود و بحث مشخص‌تر شد منتها آن چیزی که مطلوب نبود این بود که جناح‌های سیاسی یکدیگر را متهم کردند، یکی گفت پول‌های کثیف آمده این سمت و دیگری می‌گفت آمده است آن سمت.

*بعد از انتخابات هم نمایندگان زیادی که الان رای نیاوردند اما آن زمان نماینده بودند به ما شکایت کردند که در این انتخابات از این پول‌ها هزینه شده است و ما هم گفتیم که این موضوع را قبلا هشدار داده بودیم و خودتان لایحه را تصویب نکردید بعد از آن نیز آقای جنتی در سخنانشان گفتند که ما مواردی دیدیم که پول‌هایی در مواردی از انتخابات وارد شده و مواردی هم آقای کدخدایی گفتند.

*این به معنای این نیست که انتخابات ما تحت تاثیر این مسائل است بلکه ما باید کوچک‌ترین روزنه‌های دخالت غیرقانونی عوامل هم اقتصادی و سیاسی و اجتماعی در موضوع انتخابات را باید بگیریم، انتخابات باید سالم و قانونی باشد اگر قرار باشد در انتخابات پول نقش‌آفرینی کند رای مردم دچار اشکال می‌شود.

* احتمالا،حتما! قطعا آقای روحانی خواهند بود و حضور ایشان را در انتخابات سال آینده تأیید می‌کنم. شعار من در انتخابات آتی برگزاری یک انتخابات قانونی، سالم و توأم با امنیت است.

*درباره تغییر فرمانداران ما یک موجی داشتیم آن هم مربوط به بازنشسته‌ها بوده که مجلس تصویب کرد و این بازنشسته‌ها طبق این قانون باید از مسئولیت خود کنار گذاشته می‌شدند که حدود 60 نفر بازنشسته بودند و قانون اجازه ادامه فعالیت نمی‌دهد که اینها را در دستور تعویض قرار دادیم و در حال انجام است.

*برخی هم در ارزیابی‌هایمان به این نتیجه رسیدیم که تغییر کنند اما تعداد این افراد به‌هیچ‌وجه به 100 نفر نرسیده که بخواهد به 250 نفر برسد.

*استانداران حدود 7 میلیون حقوق می‌گیرند و بنده از دانشگاه حقوق می‌گیرم به‌عنوان استاد تمام که فیش حقوقی‌ام 8 میلیون تومان است، اما دریافتی‌ام 6.5 میلیون است، ما در دولت هم به‌عنوان اضافه‌کار و... حقوقی می‌دهند که سرجمع حدود 12 میلیون می‌شود.

*حقوق وزرا اصلاً افزایش نیافته است، در اول دولت گفتند که ما حقوق‌ها را متناسب با دولت قبل می‌دهیم.

*در پرداخت حقوق‌های رسمی هیچ اتفاق نمی‌افتد، زیرا دستگاه‌های نظارتی زیاد است و در ضمن اصلاً نمی‌توانند واقعاً غیرقانونی بدهند، اما در شرکت‌ها نه اینکه غیرقانونی بلکه فضای پرداخت به روش‌های مختلف خیلی زیاد است و هیأت‌مدیره و انصاف آنها و اختیاری که به شرکت‌ها واگذار شده بستگی دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین