|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۵
کد خبر: ۱۲۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
برخی از مربیان سابق تیم‌ملی وزنه‌برداری اعلام کردند تو قبلا توانسته بودی به رکوردی که بهداد سلیمی در حرکت یک‌ضرب المپیک ثبت کرد، برسی.
وزنه‌بردار ٢٩ ساله ایرانی که در دهه ٨٠ به‌عنوان یکی از پدیده‌های دسته فوق سنگین خودش را مطرح کرد و هنوز هم رکورددار مسابقات جوانان جهان محسوب می‌شود، در ‌سال ٨٩ به دلیل استفاده از مواد نیروزا ١٠‌سال از حضور در میادین محروم شد. این پرونده که در آن مقطع به دلیل افشاگری علی‌حسینی سروصدای زیادی به‌پا کرد، برای همه بسته شده بود اما با تغییر قوانین فدراسیون جهانی، این وزنه‌بردار بار دیگر شانس حضور در مسابقات را از ‌سال ٢٠١٧ پیدا کرد.

 در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» با سعید علی‌حسینی که خودش را آماده بازگشت به وزنه‌برداری می‌کند،‌ می‌خوانید:

از آمادگی این روزهای خودت بگو؟

تمریناتم را دنبال می‌کنم و سعی‌ام بر این است که از شرایط آمادگی دور نشوم. رسیدن به فرم ایده‌آل برای زمانی است که باید در مسابقات شرکت کنم اما فعلا که من نمی‌خواهم در مسابقات شرکت کنم، نیازی نیست که تمرینات سنگینی داشته باشم.

با سرمربی تیم‌ملی و مسئولان فدراسیون صحبتی برای بازگشت داشته‌ای؟

بله، چندی قبل با سجاد انوشیروانی، سرمربی تیم‌ملی در دانشگاه صحبت کردم. او اعلام کرد که مشکلی برای بازگشت من نیست و هر زمان که قانون اجازه بدهد، من می‌توانم خودم را برای حضور در تیم‌ملی آماده کنم. فعلا به دلیل موانع قانونی تا چند ماه دیگر نمی‌توانم در اردوی تیم‌ملی باشم، اگرچه تیم‌ملی هم برنامه خاصی ندارد. به‌هرحال سعی خود را می‌کنم تا ‌سال آینده خودم را نشان دهم و اعتماد مربیان را جلب کنم.

چه شد که بعد از ٦‌سال انگیزه بازگشت به تیم‌ملی را داشتی؟

من در این مدت ورزش را کنار نگذاشته بودم و در رشته بدنسازی فعالیت می‌کردم. روزانه ٢ ساعت ورزش می‌کردم و به‌خاطر همین بدنم آماده بود. وقتی فهمیدم که قوانین تغییر کرده و می‌توانم محرومیتم را کمتر کنم، این موضوع را دنبال کردم تا به صحنه وزنه‌برداری بازگردم.

آن زمان که محروم شدی، از خیلی‌ها گلایه کردی و معتقد بودی که دوپینگی شدنت دسیسه بوده. هنوز هم از کسی گلایه داری؟

من دیگر به گذشته فکر نمی‌کنم و کینه‌ای از کسی به دل ندارم. می‌خواهم بیشتر به آینده نگاه کنم چون زندگی ادامه دارد. قبلا گلایه‌هایی را مطرح کرده بودم اما وقتی خواستم دوباره وزنه‌برداری را شروع کنم، تصمیم گرفتم دیگر درباره گذشته هیچ حرفی نزنم و اصلا از خاطراتم آن اتفاقات را پاک کردم.
به نظرت می‌توانی با این شرایط در مسابقات جهانی ‌سال آینده حضور داشته باشی؟

تمام هدفم همین است و اولین مسابقه‌ای هم که می‌توانم در آن شرکت کنم، رقابت‌های جهانی است. البته به این راحتی نیست که بعد از چند‌ سال برگردم و در ترکیب تیم‌ملی برای مسابقات جهانی قرار بگیرم و باید خودم را به شرایط مسابقه برسانم. من برگشتم که خودم را در صحنه‌های جهانی نشان دهم و برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

به مردم قول می‌دهی که از ‌سال بعد به شرایط گذشته برگردی و شاهد یک مدال‌آور دیگر در فوق سنگین وزنه‌برداری باشیم؟

من قول می‌دهم که اگر توانستم در رقابت‌های جهانی شرکت کنم، نماینده شایسته‌ای برای مردم باشم. من بهداد سلیمی و سایر دوستان را رقیب خودم نمی‌دانم چون با او رفاقت دیرینه‌ای دارم. به‌هرحال بهداد سلیمی قهرمان المپیک است و او هم اکنون امید اول وزنه‌برداری ایران محسوب می‌شود. امیدوارم شرایطی فراهم شود که در کنار بهداد سلیمی موجبات شادی مردم ایران را فراهم آوریم.

حتما می‌دانی فدراسیون وزنه‌برداری به خاطر اتفاقاتی که برای بهداد سلیمی رخ داد، هنوز هم درگیر است؟

بله، در جریان هستم. زمانی که آن اتفاق برای بهداد سلیمی در المپیک رخ داد، خیلی حرص خوردم. خیلی سخت است که بعد از یک مصدومیت سخت برای المپیک آماده شوی و به آن شکل نتوانی به مدال برسی. ان‌شاءالله مسئولان رایزنی کنند تا دیگر این اتفاقات تکرار نشود. بهداد سلیمی یکی از وزنه‌برداران خوب ایران است و باید به او کمک کنیم تا بتواند با روحیه بالا به مسابقات برگردد.

برخی از مربیان سابق تیم‌ملی وزنه‌برداری اعلام کردند تو قبلا توانسته بودی به رکوردی که بهداد سلیمی در حرکت یک‌ضرب المپیک ثبت کرد، برسی.

آن موقع رکوردهایم در تمرین بالا بود. ٢١٦ کیلوگرم را نزدم اما یادم می‌آید که رکورد من برای حضور در مسابقات ٢١٥ کیلوگرم در یک‌ضرب و ٢٦٠ کیلوگرم در دوضرب بود که قهرمان المپیک هم به این مجموع وزنه‌ها نرسید.

بازهم می‌توانی به این رکوردها برسی؟

آن موقع فقط ٢٠ سالم بود و می‌توانستم خیلی پیشرفت کنم. الان چند سالی است که از وزنه‌برداری دور بودم و فعلا نمی‌دانم که بدنم برای بازگشت تا چه حدی جواب می‌دهد. فقط از مردم می‌خواهم که برایم دعا کنند تا با حمایت آنها بتوانم به شرایط ایده‌آل برگردم. هنوز چیزی مشخص نیست و باید دید تا ‌سال آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین