|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۲۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
استاندار بوشهر گفت: صنایع پایین دست پتروشیمی از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر است، ٦٠ تا ٧٠ درصد گاز کشور در بوشهر تولید می‌شود که می‌توان از ظرفیت صنایع پایی دست پتروشیمی استفاده خوبی کرد.
 مصطفی سالاری استاندار بوشهر در نشست کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر اظهار داشت: بانك صنعت و معدن نگاه ويژه اي به سرمايه گذاري دارد و بايد از اين ظرفيت استفاده شود.

وي با اشاره به نقش بانك ها در توسعه سرمايه گذاري گفت: بانک‌ها بازیگران مهم در روند توسعه کشور هستند و نگاه مدیرعامل بانک صنعت و معدن به موضوع توسعه با استفاده از ظرفیت بانکی، قابل ستایش است.

استاندار بوشهر افزود : اين استان در عرصه‌های راه‌آهن، حمل و نقل دریایی، پایانه صادرات مواد معدنی، ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری بانکی دارد و بانک‌ها می‌توانند از این ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر استفاده کنند.

سالاري بیان کرد: در مورد اعطای تسهیلات به طرح‌های مختلف، اعتقاد دارم باید روی مزیت‌های مناطق کار کنیم یعنی بر اساس ظرفیت‌های موجود در هر استان اقدام به سرمایه‌گذاری کرد.

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان برای سرمایه‌گذاری بانک‌ها اضافه کرد: راه‌آهن بوشهر پروژه نیمه تمامی است که جز اولویت‌های وزارت راه قرار گرفته و بندر بوشهر را به شبکه راه‌آهن سراسری متصل می‌کند اگر این اتفاق بیفتد شاهد تحولات خوب اقتصادی برای استان بوشهر خواهیم بود.

سالاری بیان داشت: احداث راه‌آهن بوشهر علاوه بر اتصال به شبکه سراسری، فرصتی برای تولید، صادرات و رونق اقتصادی استان بوشهر هم است.

وی حمل و نقل دریایی را ظرفیت دیگر استان بوشهر ذکر کرد و ادامه داد: باید به سمت استفاده از شناورهای مدرن برویم در غیراینصورت حمل و نقل دریایی از سیستم سنتی حمل و نقل دریایی لطمه خواهد خورد، در این زمینه طرحی تدوین می‌کنیم تا با همکاری سازمان بنادر و بانک آن را عملیاتی کنیم.

استاندار بوشهر گفت: صنایع پایین دست پتروشیمی از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر است، ٦٠ تا ٧٠ درصد گاز کشور در بوشهر تولید می‌شود که می‌توان از ظرفیت صنایع پایی دست پتروشیمی استفاده خوبی کرد.

سالاری بیان کرد: با توجه به موقعیت خوب مرکز و مناطق شمالی استان برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع پایین دست پتروشیمی، وزیر نفت هم اعلام آمادگی کرده خوراک مورد نظر صنایع پتروشیمی را به محدوده مرکزی و یا شمالی استان بیاوریم.

وی اضافه کرد: یکی از درخواست‌های معدن‌کاران استان بوشهر ایجاد پایانه صادرات مواد معدنی است که در همین زمینه یکی از اسکله‌های نیمه تمام رها شده در استان در نظر گرفتیم و می‌تواند ظرفیت خوبی برای صادرات مواد معدنی باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین