|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۸
کد خبر: ۱۲۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۰
نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا گفت: به امضای توافقنامه نهایی میان اوپک و غیر اوپک خیلی نزدیک شده ایم .
 نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا گفت: به امضای توافقنامه نهایی میان اوپک و غیر اوپک خیلی نزدیک شده ایم .

مادورو روز شنبه در جریان سفر به جمهوری آذربایجان و نشست مشترک با الهام علی اف رییس جمهوری این کشور در باکو افزود: امضای این توافقنامه را برای برقراری ثبات در بازار جهانی نفت و تعیین قیمت واقعی نفت مهم می دانیم.

وی با تاکید بر ضرورت تعیین قیمت واقعی و عادلانه برای نفت در بازارهای جهانی افزود: در 22 ماه اخیر شاهد پایین ترین قیمت نفت در جهان هستیم .

رییس جمهوری ونزوئلا با طرح این سئوال که، آیا قیمت 20 الی 30 دلار بابت یک بشکه نفت برای اقتصاد و ثبات جهانی قابل قبول است، حجم سرمایه گذاری در شرایط فعلی در صنعت نفت را رضایت بخش ندانست .

نیکلاس مادورو افزود: آن توافقی را که تلاش می کنیم حاصل شود نیاز به اراده سیاسی میان اوپک و کشورهای غیر اوپک دارد و ما به این توافق خیلی نزدیک شده ایم و درباره حصول این توافق در آینده نزدیک بسیار خوشبین هستم .

وی گفت: این توافق میان اوپک و کشورهای غیر اوپک، موجب ثبات و افزایش سرمایه گذاری در صنعت نفت، تولید پایدار نفت و قیمت های جدید در حوزه نفت خواهد شد .

رییس جمهوری ونزوئلا ابراز امیدواری کرد که سفرش به منطقه که از جمهوری آذربایجان آغاز شده است، با موفقیت همراه شود .

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان نیز با تاکید بر این که با همتای ونزوئلایی خود شرایط فعلی بازار جهانی نفت را بررسی کرده است، از تلاشهای نیکلاس مادورو برای برقراری ثبات در این بازار قدردانی کرد .

علی اف گفت: جمهوری آذربایجان به تازگی اعلام کرده است، برای برقراری ثبات در بازار جهانی نفت و افزایش قیمت ها حجم تولید و صادرات خود را افزایش نخواهد داد و باور داریم که سایر کشورهای تولید کننده نفت نیز گامهای مشابه را بر خواهند داشت.

رییس جمهوری آذربایجان افزود: فقط از این طریق می توان به ثبات در بازار جهانی نفت نایل شد و کشورهای نفتی با این راه می توانند به قیمت عالانه در بازار جهان برسند.

الهام علی اف در عین حال قیمت پایین نفت در بازارهای جهانی در دو سال اخیر و خسارات ناشی از این شرایط برای کشورهای تولید کننده از جمله جمهوری آذربایجان را غیر عادلانه توصیف و بر ضرورت برقراری عدالت در این حوزه اقتصادی تاکید کرد .

رییس جمهوری ونزوئلا روز گذشته برای دیدار دو روزه به جمهوری آذربایجان سفر کرد .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین