|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۱۲۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
رئیس جمهوری ونزوئلا در حالی امروز وارد تهران شد که قرار است رئیسان جمهوری چهار کشور سریلانکا ، اندونزی، فنلاند و بوسنی وهرزگوین پاییز و زمستان امسال به ایران سفر کنند.
 رئیس جمهوری ونزوئلا در حالی امروز وارد تهران شد که قرار است رئیسان جمهوری چهار کشور سریلانکا ، اندونزی، فنلاند و بوسنی وهرزگوین پاییز و زمستان امسال به ایران سفر کنند.

«مای تری پالا سیریسنا» رئیس جمهوری سریلانکا در آذرماه به تهران سفر خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جریان سفر ماه گذشته خود به جنوب شرق آسیا، در حاشیه دومین اجلاس سران مجمع گفت وگو و همکاری آسیا (ACD) در بانکوک زمانی که با همتای سریلانکایی خود دیدار کرد، دیدگاه های 2 کشور را در بسیاری از مسایل منطقه ای و بین المللی مشابه توصیف کرد.

روحانی در آن دیدار اظهار داشت:«پس از توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم ها، فرصت های خوبی برای ارتقای روابط به ویژه در حوزه اقتصادی به وجود آمده است.»

سفر مای تری پالا سیریسنا به تهران در شرایطی است که رئیس جمهوری سریلانکا آذرماه سال 1386 به ایران سفر کرده بود.

*سفر رئیس جمهوری اندونزی تهران

حسن روحانی همچنین از «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی نیز دعوت کرده است به تهران سفر کند و طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است ویدودو در بهمن ماه سال جاری به تهران بیاید.

این در شرایطی است که رئیس جمهوری اردیبهشت ماه سال 94 در سفری دو روزه به جاکارتا در مراسم شصتمین سالگرد تاسیس کنفرانس کشورهای آسیا-آفریقا شرکت کرده بود.

*سفر دو رئیس جمهوری اروپایی به تهران در آبان ماه

همچنین بر اساس برنامه های از قبل اعلام شده قرار است و بنا به دعوت رئیس جمهوری کشورمان، «باقر عزت بگوویچ» رئیس جمهوری بوسنی و هرزگوین و «سائولی نینیسته» رئیس جمهوری فنلاند نیز در سفرهای جداگانه دراوایل آبان ماه راهی تهران شوند.

دیدار و گفت وگو با مقامات عالی رتبه ایران، مباحث دوجانبه، پیگیری توافقات کمیسیون های مشترک اقتصادی و تجاری، رایزنی درباره مسائل منطقه یی و بین المللی در اولویت اهداف و برنامه های سفر رئیسان جمهوری فنلاند و بوسنی و هرزگوین به تهران قرار دارد.

*سفر رئیس جدید جنبش عدم تعهد به تهران

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در راستای سفر منطقه یی خود بعد از ظهر امروز -شنبه- به تهران آمد و قرار است با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار کند.

مادورو سفر دوره ای خود را به کشورهای عربستان، قطر، آذربایجان و ایران از روز گذشته در حالی آغاز کرد که قرار است کمتر از یک ماه آینده نشست اعضای اوپک در وین برگزار شود.

بررسی تحولات بازار انرژی مهمترین موضوع دیدار و گفت وگوی رئیس جمهوری ایران و ونزوئلا خواهد بود.

حسن روحانی رئیس جمهوری اواخر شهریورماه برای شرکت در اجلاس سران غیرمتعهدها به ونزوئلا رفت و ریاست این جنبش را به مادورو واگذار کرد.

به گزارش ایرنا، تعادل بخشی در عرصه روابط دیپلماتیک از مهم ترین محورهای دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی است و در این راستا در حوزه های و مناطق مختلف رفت و آمدهای دیپلماتیک انجام شده است.

روحانی از سال 92 تاکنون 12سفر به کشورهای مشترک المنافع، پنج سفر به آسیای شرقی و دو سفر به آسیای غربی داشته است.

علاوه بر این محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه هم در این مدت27سفر به کشورهای مشترک المنافع، 13 سفر به آسیای شرقی و هفت سفر به آسیای غربی داشته است .

بر این اساس در مجموع رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه طی سه سال فعالیت دولت یازدهم، 66 سفر به منطقه آسیا داشته اند.

همچنین قرار است رئیس جمهوری طی ماه های آینده به کشورهای ارمنستان و قرقیزستان سفر کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین