|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
رئیس ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی؛
کد خبر: ۱۲۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
وی رتبه بخش دریایی ایران را بالا خواند و اظهار کرد: ایران رتبه نهم علمی را دنیا دارد ضمن اینکه ما نیروی انسانی بسیار خوب و شرایط علمی مناسبی را داریم لذا قطعا در صورت رفع مشکلات مدیریتی و صد البته موانع می توانیم موفقتر باشیم.
سیف ضمن تاکید بر اهمیت تمرکز مدیریت برای رشد عرصه گردشگری دریایی، کیش را به دلیل داشتن این ویژگی در این حوزه پیشرو خواند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد سعید سیف، رئیس ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عملکرد سلیقه ای ارگان های ارائه دهنده مجوز را از عمده مشکلات حوزه گردشگری دریایی خواند و در این باره گفت: مشکلات و مسائل این حوزه بسیار متنوع است چرا که بسیاری از ارگان ها به نوعی در ارائه مجوز به آن دخیل هستند.

 وی افزود: در بخش گردشگری دریایی ارگان های مختلفی باید اظهار نظر کنند اما مشکل اینجاست که اساسا ملاک و شرایط این بخش ها چندان شفاف نیست به همین خاطر دقیقا مشخص نیست که سرمایه گذاری در این بخش ها دقیقا باید چه مشخصاتی داشته باشد.

 رئیس ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: وقتی سرمایه گذار طرحی را ارائه می کند تنها به او گفته می شود که در دست بررسی است در حالیکه عموما نگاه ها سلیقه ای است و ملاک ها هر روز تغییر می کند لذا این مسائل مانع اصلی این بخش هستند.

 سیف هماهنگی ارگان ها و نهادها را یک الزام خواند و گفت: برای رشد و توسعه نیاز است که نمایندگان سازمان ها بتوانند به یک شفافیت و هماهنگی دست پیدا کنند و با دید مانع تراشی به مساله نگاه نکنند زیرا در این صورت هیچ سرمایه گذاری حاضر به ریسک نخواهد بود لذا اگر دولت علاقمند به توسعه اشتغال و کار است باید این نوع مسائل را نیز به جز بخش حمایت مالی اصلاح کند.

 وی کیش را نمونه موفق تری در حوزه گردشگری دریایی خواند و بیان کرد: کیش و مناطق آزاد به خاطر وحدت مدیریت وتصمیم گیری ها، عملکرد بهتری در این عرصه داشته اند زیرا کارها با سرعت و انسجام بیشتری پیش می رود به همین خاطر من معتقدم که کارهایی که در حوزه گردشگری داخل مناطقی چون کیش انجام شده به راحتی در بندرعباس ممکن نیست زیرا در آنجا تنوع سازمان ها خود یک مشکل است.

 رئیس ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفتن واحدهای گردشگری دریایی زیر نظر یک واحد مشخص را ضروری خواند و گفت: اینکه سازمان ها در قسمت گردشگری دریایی زیر نظر یک بخش واحد قرار گیرند و تمرکز ایجاد شود، باعث تسهیل کار می شود.

 وی پتانسیل بخش کیش را در گردشگری دریایی بیشتر خواند و گفت: به نظر می رسد که پتانسیل استفاده شده در مناطق آزاد و کیش بیشتر است چرا که اساسا هماهنگی بیشتر می تواند کارایی این بخش را افزایش دهد.

 رئیس ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نمایش امکانات موجود در بخش گردشگری را یک نیاز خواند و گفت: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی با استفاده از پتانسیل نمایشگاه و همایش ها امکانپذیر است  زیرا عده زیادی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی اساسا از ظرفیت های این بخش مطلع نیستند لذا برگزاری نمایشگاه ها و همایش های بین المللی می تواند بسیار موثر باشد.

 سیف فراهم کردن بسته های حمایتی را جهت جذب سرمایه گذار ضروری خواند و گفت: حضور سرمایه گذاران در منطقه یک بحث است اما اینکه ما تا چه حد بتوانیم بسته هایی فراهم کنیم که موجب استقبال آنان شود، متفاوت است لذا باید منطقه آزاد در وهله نخست و کشور در وهله دوم این جذابیت را فراهم کنند.

 وی رتبه بخش دریایی ایران را بالا خواند و اظهار کرد: ایران رتبه نهم علمی را دنیا دارد ضمن اینکه ما نیروی انسانی بسیار خوب و شرایط علمی مناسبی را داریم لذا قطعا در صورت رفع مشکلات مدیریتی و صد البته موانع می توانیم موفقتر باشیم.

 رئیس ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فضای آموزش را در بخش دریانوردی مناسب خواند و گفت: از بعد علمی و فناوری شرکت های ایرانی توانایی های زیادی دارند ضمن اینکه پیشنهادات خوبی نیز برای اجرا در این بخش داریم اما این طرح ها به تنهایی مثمر ثمر نیست چرا که موفقیت چنین عرصه هایی نیاز به بازاریابی و مشتری نیز دارد.

 سیف ادامه داد: در واقع اقدامات اینچنینی یک سلسله تعامل را بین ادارات مختلف می طلبد تا ریسک سرمایه گذاری کاهش یابد لذا یک انسجام مدیریتی نیاز است.

وی از انجام طرح رستوران مغروق و زیردریایی تفریحی در کیش خبر داد و گفت: طرح هایی چون رستوران مغروق برای کیش، در حال ساخت است. این رستوران که داخل خرمشهر ساخته می شود، چند طبقه است که یک طبقه آن در زیر آب قرار دارد. طراحی و ساخت این رستوران دردست پیگیری است اما در بخش زیردریایی تفریحی که آن هم متعلق به کیش است، طرح آن مصوب شده و به زودی ساخت آن آغاز می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین