|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۲۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه نیز در جریان سخنرانی از محل نشست شورای اروپایی در بروکسل گفت که اوایل هفته آتی با نمایندگان پلیس در دفترش دیدار می کند.
 پلیس فرانسه در پاریس و سایر شهرهای این کشور برای پنجمین شب متوالی دست به اعتراض زد، این درحالی است که با وجود تلاش‌های دولت برای کاستن از تنش‌ها چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری هیچ نشانه‌ای از کاهش اعتراضات دیده نمی‌شود.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس فرانسه می‌گوید برای دفاع از خودش تجهیزات کافی در اختیار ندارد و به همین دلیل پنج شب است که بدون داشتن مجوز افسران پلیس در خیابان‌های پاریس و سایر شهرهای این کشور راهپیمایی اعتراضی ترتیب داده‌اند. حدود ۳۰۰۰ افسر پلیس پنجشنبه شب دست به راهپیمایی زدند.

صدها تن از افسران معترض فرانسوی جمعه شب در مرکز پاریس تجمع کرده و سایر افسران معترض نیز در کاله، لیل،‌ تولون و سایر شهرها دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.



فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه نیز در جریان سخنرانی از محل نشست شورای اروپایی در بروکسل گفت که اوایل هفته آتی با نمایندگان پلیس در دفترش دیدار می کند.

علت اصلی تظاهرات پلیس در فرانسه به رخدادی در اوایل ماه جاری میلادی در یکی از شهرهای نزدیک پاریس بازمی‌گردد که در آن خودروی گشت حامل چهار افسر پلیس با یک کوکتل مولوتف هدف قرار گرفت. این خودرو در یک چهارراه که محل سرقت‌های مسلحانه است، پارک شده بود. پلیس می‌گوید این گروه تبهکار سعی داشتند تا از خروج افسران پلیس از خودروی در حال سوختن جلوگیری کنند. دو تن از افسران به شدت دچار جراحت شدند و یکی از آنها به شدت دچار سوختگی شده است.

هزاران افسر پلیس و سرباز در ایستگاه‌های مترو، فرودگاه‌ها و سایر مناطق مهم و در واکنش به حملات داعش در فرانسه در دو سال گذشته میلادی مستقر شده‌اند.

این تظاهرات درست پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و درخواست دولت برای آرامش در کشور صورت گرفته است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین