|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۲۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
وی افزود: شهرک ۲۰ هکتاری بوعلی، دارای ۶ فاز است و در مجموع ۲ هزار خانوار را با ۱۰ هزار جمعیت در خود جای داده و متأسفانه مردم شهرکی با این وسعت و جمعیت، فاقد امکانات اولیه ای همچون مسجد، حسینیه، درمانگاه و مدرسه هستند.
 رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، مشکلات شهرک بوعلی را تشریح کرد.

 مهندس محمد حقانی با اشاره به بازدید اخیرش از شهرک بوعلی گفت: شهروندان باید مطالبه‌گر باشند و از مسئولان بخواهند پیگیر حل و فصل مسائل و مشکلاتی که هر روز با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند، باشند و در مقابل، مسئولان نیز برای خدمت به مردم و جواب دادن به آنها تعیین شده‌اند و پاسخگو نبودن به انتظارات و مطالبات مردم، نشان دهنده بی‌توجهی مسئولان به خواسته‌های مردم است.

وی افزود: شهرک ۲۰ هکتاری بوعلی، دارای ۶ فاز است و در مجموع ۲ هزار خانوار را با ۱۰ هزار جمعیت در خود جای داده و متأسفانه مردم شهرکی با این وسعت و جمعیت، فاقد امکانات اولیه ای همچون مسجد، حسینیه، درمانگاه و مدرسه هستند.

به گفته او، قبل از هر چیز باید این موضوع تعیین تکلیف شود که بوعلی، شهرک است یا نه و اگر شهرک نیست و مجتمعی متشکل از چند بلوک مسکونی و چند واحد تجاری است، باید تمامی امکانات و خدماتی که به همه شهروندان تهران ارائه می‌شود، به اهالیع این شهرک نیز ارائه شود و در غیر این صورت، تکلیف آن را روشن کنیم و اجازه بدهیم خودشان برای خودشان و زمین‌هایی که در محوطه مجتمع مسکونی شان وجود دارد، تصمیم گیری کنند.

شهروندان سالانه 3تا5میلیون تومان به شهرداری پول می‌دهند

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم با اشاره به این که در تهران، هر شهروند به طور متوسط سالی 3تا5 میلیون تومان به شهرداری پرداخت می‌کند و به عبارتی، یک خانواده 5 نفره به طور متوسط سالانه 15تا25 میلیون تومان به شهرداری حق شارژ می‌پردازد، اظهار کرد: بر این اساس، استفاده از امکانات و خدماتی همچون متروی مجهز، آسفالت مناسب، پارک‌ و فضای سبز مطبوع و در مجموع، شهری آراسته و منظم حق بدیهی و طبیعی هر شهروندی است.

شهرکی10هزار نفره یک مسجد هم ندارد

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که شهرک بوعلی، فاقد امکاناتی همچون مسجد، مدرسه و درمانگاه است، اظهار کرد: شورای شهر در راستای اشاعه و گسترش آداب و شعائر مذهبی، نسبت به تصویب احداث 400 باب مسجد جدید در تهران اقدام کرده و جای سوأل دارد که چرا یکی از این مساجد نباید در شهرکی که با وجود 10 هزار نفر جمعیت، امکان برپایی فریضه نماز جماعت را ندارد، ساخته شود؟.

حقانی با بیان این که شهرداری یک نهاد پاسخگوست و مسئولان آن باید جوابگوی مردم باشند و به این منظور، باید به شهرداران مناطق و نواحی اختیار بدهیم و به همان نسبت، از آنها مسئولیت بخواهیم تا 22 شهردار منطقه و 123 شهردار ناحیه، پاسخگوی شهروندان مناطق، نواحی و محلات خود باشند، تصریح کرد: اگر روزی شهرداری، شهرکی را به نام بوعلی ساخته، امروز باید این شهرک را که بسیاری از زیرساخت هایش به مرور زمان تخریب شده، تقویب کنیم نه این که آن را به حال خود رها کنیم.

وی با تاکید بر این که عبارت «انشاءالله» وِرد زبان برخی مسئولان شده و آنها در پاسخ به این پرسش مردم که مشکل ما چه موقع حل می شود؟ به گفتن «انشاءالله» اکتفا می‌کنند، گفت: حتما «انشاءالله» عبارت پسندیده و مبارکی است اما ما به عنوان مسئول، مسئولیت داریم بعد از گفتن این عبارت، به مردم بگوییم مشکل آنها دو روز دیگر، دو ماه دیگر یا دو سال دیگر حل می‌شود و یا این که اصلاً قادر به حل مشکل شما نیستیم که در این صورت، برای آن مسئول باید فکر اساسی بکنیم.

حقانی با بیان این که البته مردم نیز در مقابل، نباید تنها به منافع شخصی خود فکر کنند و در ملاحظات خویش، باید مصالح عمومی جامعه را نیز مورد توجه قرار دهند، گفت: شرایط امروزه با آن روزگار تفاوت بسیاری کرده و تک تک شهروندان، باید به کل شهرشان مانند خانه خود نگاه کنند و نسبت به آن احساس مسئولیت داشته باشند.

شهرک بوعلی تهران در بخش غربی کوی فراز قرار دارد که از غرب به شهرک مخابرات و از جنوب به بلوار شهرداری محدود می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین