|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۵
کد خبر: ۱۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
پس از توافق موقت و شش ماهه ایران و گروه 1+5 خودروسازهای خارجی، خود را آماده کرده اند که از همین فرصت کوتاه نیز برای بهره برداری از بازار ایران استفاده کنند. در کنار خودروسازهای فرانسوی، بحث خودروسازهای آمریکایی نیز برای حضور در بازار ایران مطرح شده است.
در میان خودروساز های غربی، دو خود روسازی فرانسوی رنو و پژو، حتی هیأتی از هیأت مدیره خود را رهسپار ایران کرده اند تا در کنفرانسی که درباره خودروسازی در ایران برگزار می شود، شرکت کنند. افزون بر این، دو خودروساز فرانسوی، خودروسازهای کره ای کیا و گروه خودروسازی سوزوکی هم نقش بسیاری در بازار ایران دارند که البته این دو تا کنون آمادگی خود را برای بهره بردن از فرصت شش ماهه توافق ایران و غرب اعلام نکرده اند.

آمادگی این دو خودروسازی فرانسوی و حضور نمایندگان آنها در تهران، در حالی است که پیش از این، برخی رسانه های ایرانی، خبر داده بودند که علاوه بر این دو خودروساز فرانسوی، نمایندگان کیا، فولکس واگن، هیوندایی و سوزوکی نیز در تهران حضور خواهند یافت؛ خبری که البته از سوی این شرکت ها تکذیب شد و فقط دو خودرو سازی فرانسوی، خبر حضور خود را در تهران تأیید کردند.

در این باره باید گفت، شرکت خودروسازی پژو در سال 2011 در اوج فروش خود، 455 هزار خودرو در بازار خودروی تهران را از آن خود کرد که این میزان، تقریبا 29 درصد بازار خودرو تهران در آن سال را شامل می شد، در حالی که شرکت رنو، نزدیک 6 درصد از بازار این کشور را در سال 2011 در اختیار داشت؛ تیراژی که در نیمه نخست سال جاری ایرانی، به حدود نصف رسیده است.

در کنار این خودروسازی فرانسوی، بحث خودروسازهای آمریکایی نیز برای حضور در بازار ایران مطرح شده است. فورد و جی ام (دو خودرو ساز آمریکایی)، استفاده از یک شرکت سوم برای فروش خودرو به ایران به صورت برخط (آنلاین) را رد کرده اند، ولی شرکت فورد اعلام نموده که با دقت در حال شناسایی طرف های ایرانی برای همکاری در بازار ایران هستند؛ آن هم برای روزی که احتمالا فرا می رسد.

سخنگوی شرکت فورد اعلام کرد: همه الزامات مورد نیاز برای حضور در بازار ایران با توجه به تحریم های کنونی را انجام می دهد و به دقت تحولات موجود را رصد می کند.
منبع: تابناک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین