|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۳
کد خبر: ۱۲۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
وی افزود: گاهی کلی حرف زائد در خانواده‌ها و روابط انسانی ما وجود دارد، نمی‌دانیم چیزهایی که می‌گوییم چه تاثیری می‌تواند بر روح و روان یک فرد داشته باشد گاهی این تاثیرها تا پایان عمر با فرد باقی می‌ماند.
مشاور وزیر سابق آموزش و پرورش در حوزه خانواده با اشاره به اینکه امروز برای من روزی تاسف‌باری است، گفت: استعفای فانی مساله‌ای تاسف‌بار نه از جهت شخص او بلکه از جهت در نظر نگرفتن مصالح عمومی و اجتماعی توسط برخی از نمایندگان مجلس است.

 علی‌اصغر احمدی امروز 29 مهر ماه در همایش بزرگداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان در مشهد، اظهار کرد: در این سال‌ها و به خصوص در دو سال اخیر هرگاه فانی را می‌دیدم ذهنش مشغول و درگیر پاسخگویی به مجلس بود، برای من همیشه سوال وجود داشت چرا وزیری که دو بار رای اعتماد گرفته باید آنچنان با سوال پشت سوال، انتظار پشت انتظار و استیضاح پشت اسیتضاح مواجه شود که قسمت اعظم ذهنش درگیر پاسخگویی به سوالات باشد.

وی ادامه داد: من کاری به شخص آقای فانی ندارم، اما چرا باید وزیر وزارتخانه را درگیر انتظاراتی کنند که بعضا این انتظارات در سطح پایین است و وزارتخانه را بی‌وزیر کنند آن هم وزیری که از دل آموزش و پرورش بیرون آمده و فرزند فرهیخته آموزش و پرورش است.

مجلس باید از فانی حمایت می‌کرد

مشاور وزیر سابق آموزش و پرورش در حوزه خانواده، تصریح کرد: فانی برنامه‌های استراتژیکی داشت، اما همه آن‌ها ناقص ماند، این موضوع ضرری نبود که متوجه آقای فانی باشد بلکه ضرری به نظام تعلیم و تربیت خورد و متاسفانه چنین اتفاقی افتاد، مجلس باید از فانی حمایت می‌کرد تا کارهایش به سرانجام برسد بسیاری از برنامه‌ها و حتی برنامه‌های انجمن اولیاء و مربیان نیمه‌کاره ماند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین می‌گوید اولیاء در برنامه‌ریزی و نظارت حضور داشته باشند، افزود: برنامه‌ای که در دوره فانی در پیش داشتیم، عجین شدن مجموع فعالیت‌های آموزشی و پرورشی با حضور اولیاء بود اگرچه که آقای فانی رفته است، اما ما در رابطه با تعلیم و تربیت دارای استقلال هستیم، مدارس با انجمن‌های اولیاء و مربیانی که دارند دارای استقلالند.

مشاور وزیر سابق آموزش و پرورش در حوزه خانواده با اشاره به اینکه متاسفانه تربیت را به خوبی نمی‌شناسیم، یادآور شد: این موضوع یک خلاء و ضعف است، ما در چارچوب خانواده خود نمی‌دانیم در حوزه تربیت چگونه رفتار کنیم، در حال حاضر خانواده‌ها وضع خوبی ندارند آن هم به این دلیل که اعضای خانواده دنیای روانی و فضای روحی یکدیگر را نمی‌شناسند.

وی افزود: گاهی کلی حرف زائد در خانواده‌ها و روابط انسانی ما وجود دارد، نمی‌دانیم چیزهایی که می‌گوییم چه تاثیری می‌تواند بر روح و روان یک فرد داشته باشد گاهی این تاثیرها تا پایان عمر با فرد باقی می‌ماند.

باید تعلیم و تربیت را در سکوت برگزار کنیم

احمدی تصریح کرد: ما واقعا به دوره‌ای رسیده‌ایم که باید تعلیم و تربیت را در سکوت برگزار کنیم؛ همه باید دست به دست هم دهیم تا جایی که ممکن است فضای سکوت را زبان گویای تعلیم و تربیت کنیم و فضایی را در خانه و مدرسه به وجود بیاوریم که خود محیط به فرزندانمان آموزش دهد.

مشاور وزیر سابق آموزش و پرورش در حوزه خانواده، عنوان کرد: امروزه شهرداری‌ها در خصوص شهری که آموزش‌دهنده است صحبت می‌کنند بنابراین باید کاری کنیم که محیط‌ آموزنده باشد.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر می‌خواهیم به فرزندمان آموزش دهیم که امر شنیدن برای او مهم باشد اگر به اندازه یک کتاب هم در این زمینه با او حرف بزنیم فایده‌ای نخواهد داشت، اما اگر در مقابل حرف زدن او با تمام وجود گوش کنیم به طوری که انگار تشنه آموختن هستیم و به حرف‌های او احتیاج داریم، در عمل این موضوع که فرزندمان هم باید خریدار حرف باشد را به او القاء کرده‌ایم، در حال حاضر به چنین برنامه‌هایی نیاز داریم که انجام دهیم.

احمدی با اشاره به اینکه بر روی تربیت دانش‌آموزان متمرکز هستیم، گفت: دانش‌آموزان بالقوه توانایی‌های دارند که در نهایت امکان رشد آنان را فراهم می‌کند و باید با مشارکت هم زمینه این رشد را برای آنان ایجاد کنیم همچنین تربیت باید با طبیعت در تعامل و نزدیکی باشد و از طبیعت بیاموزد، نکات ظریفی در طبیعت وجود داردکه باید با تربیت ما عجین شود.

احمدی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در مسائل مختلف همیشه پیشتاز بوده است، گفت: در هفته پیوند اولیاء و مربیان به شهرهای مختلف کشور سفر داشتم در استان‌های دیگر حضور بخش‌های مختلف درون سازمانی را می‌بینیم، اما در اینجا همه‌ دستگاه‌های زیربط حضور دارند و این موضوع مایه افتخار است.

وی با اشاره به اینکه هدف این جلسه برنامه‌ریزی برای یک سال آینده است، اضافه کرد: پارلمان اولیاء خراسان رضوی پیشتاز برنامه‌های آتی ما در انجمن اولیاء و مربیان بوده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین