|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۲۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
وزیر علوم درباره زمان برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها با حضور رئیس جمهور ، گفت: از آغاز سال تحصیلی گذشته برنامه‌هایی داریم که یکی از آنها قرار است با حضور رئیس جمهور در دانشگاه‌ها برگزار شود که تقدیر از اساتید نمونه یکی از این مراسم هاست.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری موضوع استعفای خود را شایعه دانست و گفت: تغییر روسای دانشگاه‌ها با فشار مجلس را تکذیب می‌کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، محمد فرهادی در حاشیه مراسم دومین اجلاس روسای دانشگاه‌های بر‌تر ایران و روسیه در باغ نگارستان دانشگاه تهران، درباره خبرهایی مبنی بر استعفای خود، گفت: استعفای من شایعه است.

وزیر علوم همچنین درباره استیضاحش گفت: رئیس کمیسیون آموزش صحبت‌هایی داشتند و در این زمینه نامه‌ای رسیده است که ما در این زمینه صحبت می‌کنیم و بررسی انجام می‌شود. موضوعات مختلف آموزشی، علم و فناوری و فرهنگی در این زمینه مطرح است.

فشاری از سوی مجلس برای تغییر روسای دانشگاه ها وجود ندارد

فرهادی در واکنش به اینکه گفته می شود، فشارهایی برای تغییر برخی روسای دانشگاه‌ها به وزارت علوم از سوی مجلس وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: هیچ وقت چنین چیزی نبوده؛ چرا که اجرایی و کار قانون گذاری متفاوت است.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر تغییر روسای دانشگاه‌ها نیز تاکید کرد: روسایی که تازه انتخاب شدند و همه آن‌ها مشغول به کار هستند و فعالیت دارند و مشکلی ندارند چرا باید تغییر کنند.

وزیر علوم البته این را اضافه کرد که زمان ۴ ساله مسئولیت برخی از روسای دانشگاه‌ها تمام شده و برخی نیز در شرف تمام شدن است.

واکنش وزیر به انتشار عکس سرکرده گروهک منافقین

فرهادی همچنین درباره انتشار عکس سرکرده گروهک منافقین در نشریه انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، افزود: این انجمن به هیچ وجه ارتباطی با دانشگاه شریف نداشته و افرادی که دست اندرکار انتشار این نشریه بودند نیز به مراجع معرفی شدند و چاپخانه‌ای نیز که این نشریه را منتشر کرده، تعطیل شده است.

فرهادی اضافه کرد:  همچنین افرادی که در انتشار این نشریه فعالیت داشتند در حال پاسخگویی به سوالات هستند.

وزیر علوم با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین نامه وزیر علوم وقت در دهه ۶۰ یا ۷۰ دانشگاه‌ها می‌توانند انجمن فارغ التحصیلان داشته باشند که این انجمن می‌تواند در فضای دانشگاه تشکیل شود، گفت: این انجمن‌ها بر اساس انتخابات، هیات مدیره و هیات امنا تشکیل می‌دهند و فعالیت‌های علمی و آموزشی برای فارغ التحصیلان دارند و هیچ ربطی به مدیریت دانشگاه‌ها ندارند.

فرهادی ادامه داد:  انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف تنها در دانشگاه صنعتی شریف مستقر است و این انجمن از سال ۸۹ تصمیم گرفت تا به دلیل ۴۰ سالگی دوره فارغ التحصیلان این دانشگاه نشست‌هایی را برگزار کند. این انجمن ساختمانی را در دانشگاه شریف ساخت که بخشی از این ساختمان توسط این انجمن استفاده می‌شد و بخشی نیز به دانشگاه هدیه شد.

وی ضمن اشاره به اینکه این انجمن هر ساله اقدام به چاپ کتابی می‌کند که متاسفانه در خصوص کتاب مربوط به ورودی‌های سال ۵۱ این دانشگاه، افرادی ناباب اقدام به انتشار عکس‌هایی کردند، اظهار داشت: به محض اینکه دانشگاه از موضوع مطلع شد، دستور به جمع آوری این نشریه کرد و بلافاصله نیز انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه تعطیل شد و افراد دست اندرکار به مراجع ذی صلاح معرفی شدند.

تقدیر از اساتید نمونه با حضور رییس جمهور

وزیر علوم درباره زمان برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها با حضور رئیس جمهور ، گفت: از آغاز سال تحصیلی گذشته برنامه‌هایی داریم که یکی از آنها قرار است با حضور رئیس جمهور در دانشگاه‌ها برگزار شود که تقدیر از اساتید نمونه یکی از این مراسم هاست.

فرهادی در ادامه بیان کرد: مراسم ۱۶ آذر نیز طبق روال هر ساله برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین