کد خبر: ۱۲۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که میزان نارضایتی شهروندان برزیل از «میشل تمر» رئیس جمهوری جدید این کشور رو به افزایش است.
 نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که میزان نارضایتی شهروندان برزیل از «میشل تمر» رئیس جمهوری جدید این کشور رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نظرسنجی یک موسسه تحقیقاتی موسوم به «ام.دی.ای» در برزیل نشان می دهد که میزان نارضایتی از تمر که جایگزین «دیلما روسف» رئیس جمهوری برکنار شده برزیل شده بود، هم اکنون با جهشی قابل توجه به رقم 36.7 درصد رسیده است. آخرین نظرسنجی این موسسه در ابتدای ماه ژوئن (اواسط خرداد) میزان نارضایتی از دولت را 28.6 درصد اعلام کرده بود.

همچنین تعداد افرادی که عملکرد دولت را 'خوب' یا 'عالی' توصیف کردند، از 14.6 درصد در ابتدای ماه ژوئن به 11.3 درصد رسیده است.

میزان نارضایتی از عملکرد شخص تمر هم در این نظرسنجی از 40.4 درصد در ماه ژوئن به 51.5 درصد رسیده است. این نظرسنجی از تاریخ 13 تا 16 اکتبر (22 تا 25 مهر) به عمل آمده و جامعه آماری آن دو هزار نفر بوده است.

رویترز می نویسد که تمر از زمان روی کار آمدن طرح ریاضت اقتصادی را برای جبران کسری بودجه سرلوحه کار خود قرار داده است و به دنبال کسب حمایت پارلمانی لازم برای کاهش سقف مخارج دولتی است. اتهام های مطرح شده درباره فساد مالی شماری از عناصر دولتی هم ضربه قابل توجهی به محبوبیت دولت برزیل وارد کرده است.

مجلس سنای برزیل ماه گذشته با رای عدم اعتماد به دیلما روسف به 14 سال سلطه حزب چپگرای کارگر بر نظام سیاسی این کشور پایان داده بود.

روسف که از سال 2011 در این سمت فعالیت کرده بود، اقدام نمایندگان را یک «کودتا تحت پوشش قانون اساسی» دانست. با برکناری وی، «میشل تمر» معاون او طبق قانون به عنوان رئیس جمهوری جدید سوگند یاد کرد و تا زمان برگزاری انتخابات بعدی در سال 2018 در این مقام باقی می ماند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین