|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استعفانامه خود به رییس جمهوری نوشت: اینجانب افتخار دارم که در طول 50 سال گذشته با جنابعالی رابطه دوستی صمیمانه داشته و در مقاطع مختلف همکاری داشته ام و همواره از افکار و اندیشه های و سجایای اخلاقی شما بهره گرفته ام.
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استعفانامه خود به رییس جمهوری نوشت: اینجانب افتخار دارم که در طول 50 سال گذشته با جنابعالی رابطه دوستی صمیمانه داشته و در مقاطع مختلف همکاری داشته ام و همواره از افکار و اندیشه های و سجایای اخلاقی شما بهره گرفته ام.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛در متن نامه علی جنتی آمده است:

جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی

رئیس جمهور محترم

با سلام و احترام

اینجانب افتخار دارم که در طول 50 سال گذشته با جنابعالی رابطه دوستی صمیمانه داشته و در مقاطع مختلف همکاری داشته ام و همواره از افکار و اندیشه های و سجایای اخلاقی شما بهره گرفته ام.

لازم می دانم قبل از هر چیز از حسن اعتماد جنابعالی و عنایت مقام معظم رهبری نسبت به اینجانب برای تصدی گری مسئولین خطیر وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی تشکر و سپاسگزاری نمایم.

در طول سه سال گذشته تلاش کردم در اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید با استفاده از همه ظرفیت های موجود و معاونان و مدیران متعهد و کارآمد برنامه ریزیی را که برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی تقدیم کردم جامه عمل بپوشانم و در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری به دست آمد.

در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری حمایت از نیروهای جوان و مسئول در بخش های مختلف فرهنگی و هنری در دستور کار قرار گرفت و در این زمینه گام های مثبتی برداشته شد.

و در جهت تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اقدامات متعددی صورت گرفت. بسیاری از اصحاب فرهنگ و هنر که به نوعی دچار سرخوردگی و دلسردی بودند با سیاست های نظام و دولت تدبیر و امید همراه شدند و ثمره آن رونق بخشیدن به حوزه کتاب و کتابخوانی، گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی، تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گسترش فعالیت های هنری و سینمایی و سامان بخشیدن به وضعیت مطبوعات و رسانه ها و فعالیت های فرهنگی بین المللی بوده است.

در عین حال با توجه به ماهیت فرهنگ و هنر و اختلاف نظر عمیق شخصیت های فرهیخته در زمینه مسائل فرهنگی و هنری از یکسو و تلاش مخالفان و بداندیشان برای عقیم ساختن هرگونه حرکت مثبت فرهنگی این وزارت از آغاز کار تاکنون بیش از سایر دستگاه های اجرایی مورد هجوم بوده و عموم فعالیت های آن در فضای آلوده به دروغ پراکنی، افترا و اتهامات ناروا مورد تخریب قرار گرفته است.

همچنانکه اتاق های فکر پنهان برای تخریب کلیه دستاوردهای دولت و ناکارآمد نشان دادن آن عزم خود را جزم کرده اند اینجانب و همکارانم هرگز خود را خالی از اشکال ندانسته و همواره از هر گونه نقد سازنده استفاده کرده ایم ولی متاسفانه برخی از جریانات سیاسی با زیرپا گذاشتن همه تعهدات اخلاقی سعی در وارونه جلوه دادن مسائل و بدبین ساختن عالمان و شخصیت های دینی و متدینین نسبت به عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند و انتظار می رود در چندماه آینده اینگونه جوسازی ها تشدید شود.

اینجانب علیرغم آنکه تمامی توان خود را برای ایجاد فضای فرهنگی همراه با آرامش و متانت به کار گرفته و از حاشیه سازی ها فاصله گرفته ام در عین حال خود را قادر به ادامه خدمت در این عرصه نمی بینم و مایلم دولت خدمتگزار بتواند در فضای آرام و خالی از تنش برنامه های فرهنگی خود را دنبال کند لذا بدینوسیله استعفای خود را تقدیم می دارم و امیدوارم نیروهای شایسته بتوانند با توان بیشتر این حوزه را مدیریت کنند.

شما خود شاهد بوده اید که اینجانب از آغاز زندگی خود را وقف خدمت خالصانه به اسلام و تحقق آرمان های مقدس انقلاب اسلامی کرده و امیدوارم تا پایان زندگی نیز بر این عهده باقی بمانم.

لازم می دانم مراتب سپاس و تشکر صمیمانه خود را از حمایت های بی دریغ جنابعالی از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه های مختلف که همواره بهترین پشتوانه و مایه دلگرمی اینجانب و سایر همکاران بوده است ابراز نمایم.

از خداوند متعال سلامتی و مزید توفیقات جنابعالی را در مسئولیت خطیری که بر عهده دارید و عزت و سربلندی ملت بزرگ و شایسته ایران را در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی خواستارم.

وما توفیقی الا بالله علیه توکلت والیه انیب
ارادتمند علی جنتی




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین